letzte Aktualisierung: 22.11.2024
Ortner, T. M., Keneder, V., Breuer, S., Gruber, F. M. & Scherndl, T. (2024). Unraveling Performance on Multiple-Choice and Free-Response University Exams: A Multilevel Analysis of Study Time, Lecture Attendance and Personality Traits. Psychological Test and Assessment Modeling, 66(1), 63-91.
Breuer, S., Ortner, T. M., Gruber, F. M., Hofstetter, D. & Scherndl, T. (2023). Aviation and personality: Do measures of personality predict pilot training success? Updated meta-analyses. Personality and Individual Differences, 202, No. 111918.
Breuer, S., Scherndl, T. & Ortner, T. M. (2023). Effects of response format on achievement and aptitude assessment results: Multi-level random effects meta-analyses. Royal Society Open Science, 10(5), No. 220456.
Breuer, S., Scherndl, T. & Ortner, T. M. (2023). Find the mistake! Psychometric properties of an innovative response format for figural matrices tasks. Journal of Individual Differences, 1-14.
Breuer, S. & Ortner, T. M. (2022). Eignungsdiagnostische Interviews. In R. Dohrenbusch (Hrsg.), Psychologische Begutachtung. Leitlinien und Empfehlungen für die Praxis (S. 12). Berlin, Heidelberg: Springer.
Breuer, S., Scherndl, T. & Ortner, T. M. (2020). Effects of Response Format on Psychometric Properties and Fairness of a Matrices Test. Multiple Choice vs. Free Response. Frontiers in Education, 5, No. 15.
Möchten Sie auch in die Datenbank aufgenommen werden, haben Sie Änderungswünsche an Ihrem vorhandenen Profil oder möchten Sie Literatur zur Aufnahme in PSYNDEX nachmelden, nehmen Sie bitte Kontakt zu uns auf.
Katja TrillitzschURL der Seite: https://psychauthors.de/psychauthors/index.php?wahl=forschung&uwahl=psychauthors&uuwahl=p07588SB_pub