Navigation

Service-Menü

Hauptmenü



Bereichsmenü

Autoren mit:

WGL Logo

PsychAuthors

Literaturliste von Dr. rer. nat. Katarina Blask

letzte Aktualisierung: 02.05.2022

Blask, K., Gerhards, L. & Jalynskij, M. (2021). PsyCuraDat: Designing a user-oriented curation standard for behavioral psychological research data. Frontiers in Psychology, 11, No. 579397.

Blask, K., Latz, M., Müller, M.-L., Kraffert, S. & Schröder, N. (2021). Towards sustainable and usable data sharing practices in psychology: Providing an empirical test on the usability of a new documentation standard for psychological research data. Trier: Leibniz Institute for Psychology (ZPID).

Blask, K., Frings, C. & Walther, E. (2020). CS as an effect: Action-based evaluative conditioning depends on temporal contiguity. Journal of Cognitive Psychology, 32(7), 661-667.

Blask, K., Gerhards, L. & Jalynskij, M. (2020). BMBF-project PsyCuraDat: Online survey (Metadata in Psychology 2.0: What researchers really need). Data repository PsychArchives. PsyCuraDat: Online survey data file version 1.0.0.

Blask, K., Gerhards, L. & Jalynskij, M. (2020). Metadata in Psychology 2.0: What researchers really need. Study description of the data referring to the online survey conducted in the BMBF-funded project PsyCuraDat. Trier: ZPID (Leibniz Institute for Psychology Information).

Blask, K., Jalynskij, M. & Gerhards, L. (2020). BMBF-project PsyCuraDat: Expert interviews (Metadata in Psychology 1.0: What researchers really need). Data repository PsychArchives. PsyCuraDat: Expert interviews, interview transcripts and data file version 1.0.0.

Blask, K., Jalynskij, M. & Gerhards, L. (2020). Metadata in Psychology 1.0: What researchers really need. Study description of the data referring to the expert interviews conducted in the BMBF-funded project PsyCuraDat. Trier: ZPID (Leibniz Institute for Psychology Information).

Gawronski, B., Brannon, S. M., Blask, K. & Walther, E. (2020). Exploring the contextual renewal of conditioned attitudes after counterconditioning. Social Cognition, 38(4), 287 -323.

Gerhards, L., Kellendonk, S., Lemaire, M., Blask, K. & Förster, A. (2020). Praxisleitfaden zur Integration externer Dienstleistungen in die FDM-Servicelandschaft von Hochschulen und außeruniversitären Forschungseinrichtungen. Trier: Universität Trier, Servicezentrum eSciences.

Lemaire, M., Gerhards, L., Kellendonk, S., Blask, K. & Förster, A. (2020). Das DIAMANT-Modell 2.0. Modellierung des FDM-Referenzprozesses und Empfehlungen für die Implementierung einer institutionellen FDM-Servicelandschaft. Trier: Universität Trier, Servicezentrum eSciences.

Blask, K. & Förster, A. (2019). Designing an information architecture for data management technologies: Introducing the DIAMANT model. Journal of Librarianship and Information Science, 1-9.

Förster, A., Blask, K. & Lemaire, M. (2019). Wege zur Optimierung des Forschungsdatenmanagements - Die Forschungsperspektive des PODMAN-Projektes [Streamlining research data management - The research perspective of the PODMAN project]. BIBLIOTHEK - Forschung und Praxis, 43(1), 61-67.

Walther, E., Halbeisen, G. & Blask, K. (2018). What You Feel Is What You See: A Binding Perspective on Evaluative Conditioning. Social Psychological Bulletin, 13(3), e27551.

Blask, K., Walther, E. & Frings, C. (2017). Ignorance reflects preference: The influence of selective ignoring on evaluative conditioning. Journal of Cognitive Psychology, 29(8), 939-948.

Blask, K., Walther, E. & Frings, C. (2017). When congruence breeds preference: The influence of selective attention processes on evaluative conditioning. Cognition and Emotion, 31(6), 1127-1139.

Blask, K., Frings, C. & Walther, E. (2016). Doing is for feeling. Journal of Experimental Psychology - General, 145(10), 1263-1268.

Postzich, C., Blask, K., Frings, C. & Walther, E. (2016). Timeless: A large sample study on the temporal robustness of affective responses. Frontiers in Psychology (Online Journal), 7, No. 841.

Blask, K. (2014). The role of selective attention processes in answering the representation question in evaluative conditioning. Dissertation, Universität, Fachbereich I - Psychologie, Trier.

Halbeisen, G., Blask, K., Weil, R. & Walther, E. (2014). The role of recollection in evaluative conditioning. Journal of Experimental Social Psychology, 55, 162-168.

Blask, K., Walther, E., Halbeisen, G. & Weil, R. (2012). At the crossroads: Attention, contingency awareness, and evaluative conditioning. Learning and Motivation, 43(3), 99-106.



weiterführende Informationen

Weitere Informationen

Möchten Sie auch in die Datenbank aufgenommen werden, haben Sie Änderungswünsche an Ihrem vorhandenen Profil oder möchten Sie Literatur zur Aufnahme in PSYNDEX nachmelden, nehmen Sie bitte Kontakt zu uns auf.

Katja Trillitzsch
Leibniz-Institut für Psychologie (ZPID)
Universitätsring 15,
54296 Trier
Folgen Sie uns auf Twitter

Kontakt und Funktionen

URL der Seite: https://psychauthors.de/psychauthors/index.php?wahl=forschung&uwahl=psychauthors&uuwahl=p07528KB_pub