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Literaturliste von M. Sc. Martin Kerwer

letzte Aktualisierung: 25.09.2023

Chasiotis, A., Benz, G., Kerwer, M., Nuwaltzew, P., Stoll, M. & Jonas, M. (2023). KLARpsy-Richtlinie zum Verfassen allgemeinverständlicher Zusammenfassungen psychologischer Metaanalysen. 2. Überarbeitete Version. PsychArchives.

Jonas, M., Kerwer, M., Chasiotis, A. & Rosman, T. (2023). Indicators of trustworthiness in lay-friendly research summaries: Scientificness surpasses easiness. Public Understanding of Science, 1-21.

Benz, G., Kerwer, M., Chasiotis, A., Jonas, M. R., Stoll, M. & Nuwaltzew, P. (2022). Bericht zur 1. Evaluation der Richtlinie zum Verfassen von KLARtexten zu psychologischen Übersichtsarbeiten und Metaanalysen. Trier: Leibniz-Institut für Psychologie (ZPID).

Chasiotis, A., Benz, G., Jonas, M., Kerwer, M. & Stoll, M. (2022). Psychologie für alle: Kurze, laiengerechte, allgemeinverständliche, richtlinienbasierte Zusammenfassungen ("KLARtexte") psychologischer Evidenz. In M. Krämer, S. Dutke, G. Bintz & M. Lindhaus (Hrsg.), Psychologiedidaktik und Evaluation XIV (S. 319-326). Düren: Shaker.

Jonas, M., Kerwer, M., Stoll, M., Benz, G. & Chasiotis, A. (2022). Translating the evidence of psychological meta-analyses into plain language - Study 6. PsychArchives.

Rosman, T. & Kerwer, M. (2022). Mechanisms of epistemic change: The roles of reflection and social interaction. Psychology Learning & Teaching, o.A..

Stoll, M., Breuer, C., Benz, G., Jonas, M., Kerwer, M. & Chasiotis, A. (2022). Users' perspectives on German plain language summaries of psychological meta-analyses ("KLARtexte") - A focus group study. PsychArchives.

Stoll, M., Kerwer, M., Lieb, K. & Chasiotis, A. (2022). Plain language summaries: A systematic review of theory, guidelines and empirical research. PLoS ONE, 17(6), No. e0268789.

Benz, G., Jonas, M., Kerwer, M., Stoll, M. & Chasiotis, A. (2021). PLan Psy - Interessenkatalog: Eine empirisch fundierte Klassifikation psychologiebezogener Interessen in der Allgemeinbevölkerung. Entscheidungshilfe zur Selektion KLARtext-relevanter Meta-Analysen in PSYNDEX. Trier: Leibniz-Institut für Psychologie (ZPID).

Kerwer, M., Chasiotis, A., Stricker, J., Günther, A. & Rosman, T. (2021). Straight from the scientist's mouth - Plain language summaries promote laypeople's comprehension and knowledge acquisition when reading about individual research findings in psychology. Collabra: Psychology, 7(1), No. 18898.

Kerwer, M., Jonas, M., Stoll, M., Benz, G. & Chasiotis, A. (2021). Translating the evidence of psychological meta-analyses into plain language - Study 3. PsychArchives.

Kerwer, M., Stoll, M. & Chasiotis, A. (2021). Translating the evidence of psychological meta-analyses into plain language. PsychArchives.

Kerwer, M., Stoll, M., Jonas, M., Benz, G. & Chasiotis, A. (2021). How to put it plainly? Findings from two randomized controlled studies on writing plain language summaries for psychological meta-analyses. Frontiers in Psychology, 12, No. 771399.

Kerwer, M., Stoll, M., Jonas, M., Benz, G. & Chasiotis, A. (2021). Translating the evidence of psychological meta-analyses into plain language - Study 2. PsychArchives.

Rosman, T., Kerwer, M., Chasiotis, A. & Wedderhoff, O. (2021). Person- and situation-specific factors in discounting science via impotence excuses. Europe's Journal of Psychology, 17(4), 288-305.

Rosman, T., Kerwer, M., Steinmetz, H., Chasiotis, A., Wedderhoff, O., Betsch, C. & Bosnjak, M. (2021). Will COVID-19-related economic worries superimpose health worries, reducing nonpharmaceutical intervention acceptance in Germany? A prospective pre-registered study. International Journal of Psychology, 1-15.

Kerwer, M. & Rosman, T. (2020). Epistemic change and diverging information: How do prior epistemic beliefs affect the efficacy of short-term interventions? Learning and Individual Differences, 80, No. 101886, 1-13.

Kerwer, M. & Rosman, T. (2020). Vom Großen ins Kleine. Übertragbarkeit eines Modells der epistemischen Lebensspannenentwicklung auf den epistemischen Wandel in Kurzzeitinterventionen. Psychologische Rundschau, 71(2), 127-133.

Kerwer, M., Rosman, T., Wedderhoff, O. & Chasiotis, A. (2020). Disentangling the process of epistemic change: The role of epistemic volition. British Journal of Educational Psychology, 1-26.

Stricker, J., Chasiotis, A., Kerwer, M. & Günther, A. (2020). Scientific abstracts and plain language summaries in psychology: A comparison based on readability indices. PLoS ONE, 15(4), No. e0231160.

Chasiotis, A., Kerwer, M. & Stoll, M. (2019). Plain Language Summaries: Ziele, Herausforderungen und die Entwicklung evidenzbasierter Richtlinien. In K. Rathmann, K. Dadaczynski, O. Okan & M. Messer (Hrsg.), Gesundheitskompetenz (S. 10). Berlin, Heidelberg: Springer.

Kerwer, M. & Rosman, T. (2018). Mechanisms of epistemic change - Under which circumstances does diverging information support epistemic development? Frontiers in Psychology, 9, No. 2278.

Rosman, T., Mayer, A.-K., Merk, S. & Kerwer, M. (2018). On the benefits of 'doing science': Does integrative writing about scientificcontroversies foster epistemic beliefs? Contemporary Educational Psychology, 58, 85-101.

Kerwer, M., Bölter, R., Dehnhard, I., Günther, A. & Weichselgartner, E. (2017). Projekt DataWiz: Entwicklung eines Assistenzsystems zum Management psychologischer Forschungsdaten. In J. Kratzke & V. Heuveline (Hrsg.), E-Science-Tage 2017. Forschungsdaten managen (S. 9 Seiten). Heidelberg: heiBOOKS.

Rosman, T., Mayer, A.-K., Kerwer, M. & Krampen, G. (2017). The differential development of epistemic beliefs in psychology and computer science students: A four-wave longitudinal study. Learning and Instruction, 49, 166-177.

Schermelleh-Engel, K., Kerwer, M. & Klein, A. G. (2014). Evaluation of model fit in nonlinear multilevel structural equation modeling. Frontiers in Psychology (Online Journal), 5, No. 181.



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Katja Trillitzsch
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Universitätsring 15,
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