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Literaturliste von Oliver Arnold

letzte Aktualisierung: 19.09.2022

Arnold, O. & Kaiser, F. G. (2018). Understanding the foot-in-the-door effect as a pseudo-effect from the perspective of the Campbell paradigm. International Journal of Psychology, 53(2), 157-165.

Arnold, O., Kibbe, A., Hartig, T. & Kaiser, F. G. (2018). Capturing the environmental impact of individual lifestyles: Evidence of the criterion validity of the general ecological behavior scale. Environment and Behavior, 50(3), 350-372.

Arnold, O. (2017). Verhalten als kompensatorische Funktion von Einstellung und Verhaltenskosten: Die Person-Situation-Interaktion im Rahmen des Campbell-Paradigmas. Dissertation, Universität, Fakultät für Humanwissenschaften, Magdeburg.

Kaiser, F. G., Kibbe, A. & Arnold, O. (2017). Self-determined, enduring, ecologically sustainable ways of life: Attitude as a measure of individuals' intrinsic motivation. In G. Fleury-Bahi, E. Pol & O. Navarro (Eds.), Handbook of environmental psychology and quality of life research (pp. 185-195). Cham: Springer International Publishing.

Kibbe, A., Arnold, O. & Kaiser, F. G. (2017). Energiewende: Nicht ohne selbstgewählten Wohlstandsverzicht. In A. Grunwald, O. Renn & J. Schippl (Hrsg.), Die Energiewende verstehen - orientieren - gestalten (S. 331-340). Baden-Baden: Nomos.

Hahnel, U. J.J., Arnold, O., Waschto, M., Korcaj, L., Hillmann, K., Roser, D. & Spada, H. (2015). The power of putting a label on it: Green labels weigh heavier than contradicting product information for consumers' purchase decisions and post-purchase behavior. Frontiers in Psychology (Online Journal), 6, No. 1392.

Otto, S., Henn, L., Arnold, O. & Kibbe, A. (2015). Die Psychologie des Recyclingverhaltens. In K. J. Thomé-Kozmiensky (Hrsg.), Recycling und Rohstoffe. Band 8 (S. 135-147). Neuruppin: TK Verlag Thomé-Kozmiensky.

Kaiser, F. G., Arnold, O. & Otto, S. (2014). Attitudes and defaults save lives and protect the environment jointly and compensatorily: Understanding the behavioral efficacy of nudges and other structural interventions. Behavioral Sciences, 4, 202-214.

Otto, S., Arnold, O. & Kaiser, F. G. (2014). Rebound. Wieso Energieeffizienz ohne suffiziente Lebensstile nicht zur Reduktion des gesellschaftlichen Energieverbrauchs führt. In F. Steger (Hrsg.), Bedroht Entscheidungsfreiheit Gesundheit und Nachhaltigkeit? (S. 117-138). Münster: mentis.

Otto, S., Kaiser, F. G. & Arnold, O. (2014). The Critical Challenge of Climate Change for Psychology Preventing Rebound and Promoting More Individual Irrationality. European Psychologist, 19(2), 96-106.

Arnold, O. (2013). Student Project: The extent to which people tailor persuasion attempts to 'fit' their audience. In R. Sutton & K. Douglass (Eds.), Social Psychology (pp. 295-296). UK: Palgrave Macmillan.

Arnold, O. & Otto, S. (2013). Die Psychologie spielt bei der Energiewende eine entscheidende Rolle. GAiA, 22(1), 65-66.

Kilvinger, F., Rossegger, A., Arnold, O., Urbaniok, F. & Endrass, J. (2011). Traumatische Lebensereignisse bei Gewalt- und Sexualstraftätern. Kriminalistik, 65(4), 255-261.



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Katja Trillitzsch
Leibniz-Institut für Psychologie (ZPID)
Universitätsring 15,
54296 Trier
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