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Literaturliste von Dr. phil. nat. Dorothea Krampen

letzte Aktualisierung: 19.02.2024

Frey, A., Ludewig, U., König, C., Krampen, D., Lorenz, R. & Bos, W. (2023). Lesekompetenz von Viertklässlerinnen und Viertklässlern im internationalen Vergleich: 20-Jahre-Trend. In N. McElvany, R. Lorenz, A. Frey, F. Goldhammer, A. Schilcher & T. C. Stubbe (Hrsg.), IGLU 2021. Lesekompetenz von Grundschulkindern im internationalen Vergleich und im Trend über 20 Jahre (S. 111-130). Münster: Waxmann.

Schweizer, K., Gold, A. & Krampen, D. (2023). High subset homogeneity impairs structural validity of the Barratt Impulsiveness Scale. Journal of Individual Differences, 45(1), 62-68.

Schweizer, K., Gold, A., Krampen, D. & Troche, S. (2023). Conceptualizing correlated residuals as item-level method effects in confirmatory factor analysis. Educational and Psychological Measurement, 1-18.

Krampen, D. & Gold, A. (2022). Der Einfluss von Feedback auf die Lehrveranstaltungsevaluation. In M. Krämer, S. Dutke, G. Bintz & M. Lindhaus (Hrsg.), Psychologiedidaktik und Evaluation XIV (S. 327-335). Düren: Shaker.

Schweizer, K., Gold, A. & Krampen, D. (2022). A hierarchical model for data showing an item-position effect. Psychological Test and Assessment Modeling, 64(3), 253-271.

Schweizer, K., Gold, A. & Krampen, D. (2022). On modeling missing data in structural investigations based on tetrachoric correlations with free and fixed factor loadings. Educational and Psychological Measurement, 1-26.

Kupper, K., Krampen, D., Rammstedt, B. & Rohrmann, S. (2021). The German-language short form of the Big Five Inventory for Children and Adolescents - Other-rating version (BFI-K KJ-F). European Journal of Psychological Assessment, 37(2), 109-117.

Schweizer, K., Gold, A. & Krampen, D. (2021). Effect of dichotomization on the latent structure of data. Frontiers in Applied Mathematics and Statistics, 7, No. 723258.

Schweizer, K., Krampen, D. & French, B. F. (2021). Does rapid guessing prevent the detection of the effect of a time limit in testing? Methodology, 17(3), 168-188.

Krampen, D., Gold, A. & Schweizer, K. (2020). Does impulsivity contribute to the item-position effect? Psychological Test and Assessment Modeling, 62(3), 375-385.

Schweizer, K., Gold, A. & Krampen, D. (2020). A semi-hierarchical confirmatory factor model for speeded data. Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal, 27(5), 773-780.

Schweizer, K., Gold, A., Krampen, D. & Wang, T. (2020). On modeling missing data of an incomplete design in the CFA framework. Frontiers in Psychology, 11, No. 581709.

Kupper, K., Krampen, D., Rammstedt, B. & Rohrmann, S. (2019). BFI-K KJ - Kurzversion des Big Five Inventory für Kinder und Jugendliche (Big Five Inventory for Children and Adolescents - Other-rating version (BFI-K KJ-F)). (PSYNDEX Tests Info).

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Tolgou, T., Rohrmann, S., Stockhausen, C., Krampen, D., Warnecke, I. & Reiss, N. (2018). Physiological and psychological effects of imagery techniques on health anxiety. Psychophysiology, 55(2), No. e12984.

Reiss, N., Warnecke, I., Tolgou, T., Krampen, D., Luka-Krausgrill, U. & Rohrmann, S. (2017). Effects of cognitive behavioral therapy with relaxation vs. imagery rescripting on test anxiety: A randomized controlled trial. Journal of Affective Disorders, 208, 483-489.

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Krampen, D. (2016). Allgemeines Lineares Modell. In F. Petermann, G. Gründer, M. A. Wirtz & J. Strohmer (Hrsg.), Dorsch - Lexikon der Psychotherapie und Psychopharmakotherapie (S. 60-61). Bern: Hogrefe.

Krampen, D. (2016). Intervallschätzung. In F. Petermann, G. Gründer, M. A. Wirtz & J. Strohmer (Hrsg.), Dorsch - Lexikon der Psychotherapie und Psychopharmakotherapie (S. 430). Bern: Hogrefe.

Krampen, D. (2016). Mutungsintervall. In F. Petermann, G. Gründer, M. A. Wirtz & J. Strohmer (Hrsg.), ookt Dorsch - Lexikon der Psychotherapie und Psychopharmakotherapie (S. 555-556). Bern: Hogrefe.

Krampen, D. (2016). Punktschätzung. In F. Petermann, G. Gründer, M. A. Wirtz & J. Strohmer (Hrsg.), ookt Dorsch - Lexikon der Psychotherapie und Psychopharmakotherapie (S. 687). Bern: Hogrefe.

Krampen, D. (2016). Testfairness. In F. Petermann, G. Gründer, M. A. Wirtz & J. Strohmer (Hrsg.), Dorsch - Lexikon der Psychotherapie und Psychopharmakotherapie (S. 854). Bern: Hogrefe.

Krampen, D. (2016). Testökonomie. In F. Petermann, G. Gründer, M. A. Wirtz & J. Strohmer (Hrsg.), Dorsch - Lexikon der Psychotherapie und Psychopharmakotherapie (S. 857). Bern: Hogrefe.

Krampen, D. (2016). Variable, abhängige. In F. Petermann, G. Gründer, M. A. Wirtz & J. Strohmer (Hrsg.), Dorsch - Lexikon der Psychotherapie und Psychopharmakotherapie (S. 898). Bern: Hogrefe.

Krampen, D. (2016). Variable, unabhängige. In F. Petermann, G. Gründer, M. A. Wirtz & J. Strohmer (Hrsg.), ookt Dorsch - Lexikon der Psychotherapie und Psychopharmakotherapie (S. 899). Bern: Hogrefe.

Krampen, D. (2016). Varianzanalyse. In F. Petermann, G. Gründer, M. A. Wirtz & J. Strohmer (Hrsg.), ookt Dorsch - Lexikon der Psychotherapie und Psychopharmakotherapie (S. 900). Bern: Hogrefe.

Krampen, D. (2016). Vertrauensintervall. In F. Petermann, G. Gründer, M. A. Wirtz & J. Strohmer (Hrsg.), Dorsch - Lexikon der Psychotherapie und Psychopharmakotherapie (S. 919). Bern: Hogrefe.

Krampen, D. & Krampen, G. (2016). Case studies in clinical psychology: Are we giving up a publication type and methodology in research on and teaching of psychopathology and psychotherapy? International Journal of Psychological Studies, 8(3), 173-187.

Krampen, D., Schweizer, K., Reiß, S. & Gold, A. (2016). Erprobung einer Kurzskala zur Erfassung von Impulsivität. In M. Krämer, S. Preiser & K. Brusdeylins (Hrsg.), Psychologiedidaktik und Evaluation XI (S. 339-347). Aachen: Shaker.

Reiss, N., Krampen, D., Christoffersen, P. & Bach, B. (2016). Reliability and validity of the Danish version of the Schema Mode Inventory (SMI). Psychological Assessment, 28(3), E19-E26.

Krampen, D. (2015). Zur Bedeutung des Testformats für die Testauswertung. Aufgabenstamm- und Antwortabhängigkeiten im C-Test. Frankfurt am Main: Peter Lang.

Reiss, N., Krampen, D., Christoffersen, P. & Bach, B. (2015). Reliability and validity of the Danish version of the revised Schema Mode Inventory (SMI). Psychological Assessment, 28(3), e19-e26.

Hertel, S., Hochweber, J., Mildner, D., Steinert, B., Jude, N., Klieme, E., Artelt, C., Bischof, L., Hartig, J., Köller, O., Naumann, J., Prenzel, M., Rauch, D., Schneider, W. & Stanat, P. (2014). PISA 2009 Skalenhandbuch. Münster: Waxmann.

Krampen, D. (2014). Aufgabenstamm- und Antwortabhängigkeiten im C-Test. Dissertation, Universität, Fachbereich Psychologie und Sportwissenschaft, Frankfurt a. M.

Mildner, D. (2013). Allgemeine Lineare Hypothese. In M. A. Wirtz (Hrsg.), Dorsch - Lexikon der Psychologie (S. 125). Bern: Verlag Hans Huber.

Mildner, D. (2013). Allgemeines Lineares Modell (ALM). In M. A. Wirtz (Hrsg.), Dorsch - Lexikon der Psychologie (S. 126-128). Bern: Verlag Hans Huber.

Mildner, D. (2013). Intervallschätzung. In M. A. Wirtz (Hrsg.), Dorsch Lexikon der Psychologie (S. 786). Bern: Verlag Hans Huber.

Mildner, D. (2013). Klassische Testtheorie. In M. A. Wirtz (Hrsg.), Dorsch Lexikon der Psychologie (S. 830-832). Bern: Verlag Hans Huber.

Mildner, D. (2013). Mutungsintervall. In M. A. Wirtz (Hrsg.), Dorsch Lexikon der Psychologie (S. 1073). Bern: Verlag Hans Huber.

Mildner, D. (2013). PISA-Studien. In M. A. Wirtz (Hrsg.), Dorsch Lexikon der Psychologie (S. 1194-1195). Bern: Verlag Hans Huber.

Mildner, D. (2013). Punktschätzung. In M. A. Wirtz (Hrsg.), Dorsch Lexikon der Psychologie (S. 1272). Bern: Verlag Hans Huber.

Mildner, D. (2013). Testfairness. In M. A. Wirtz (Hrsg.), Dorsch Lexikon der Psychologie (S. 1540-1541). Bern: Verlag Hans Huber.

Mildner, D. (2013). Testökonomie. In M. A. Wirtz (Hrsg.), Dorsch Lexikon der Psychologie (S. 1542-1543). Bern: Verlag Hans Huber.

Mildner, D. (2013). Variable, abhängige. In M. A. Wirtz (Hrsg.), Dorsch Lexikon der Psychologie (S. 1612). Bern: Verlag Hans Huber.

Mildner, D. (2013). Variable, unabhängige. In M. A. Wirtz (Hrsg.), Dorsch Lexikon der Psychologie (S. 1613). Bern: Verlag Hans Huber.

Mildner, D. (2013). Vertrauensintervall. In M. A. Wirtz (Hrsg.), Dorsch Lexikon der Psychologie (S. 1639). Bern: Verlag Hans Huber.

Mildner, D., Hochweber, J. & Frey, A. (2013). Vergleichende Analysen der Kompetenzen von Fünfzehnjährigen und Neuntklässlern in den deutschen PISA-Erhebungen 2003 bis 2009. Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft, 59, 151-171.

Michaelis, L., Mildner, D., Rohrmann, S., Therre, K. & Reiß, S. (2012). Psychometrische Qualität eines Online-Erhebungsinstruments zur Erfassung studienrelevanter Interessen. In M. Krämer, S. Dutke & J. Barenberg (Hrsg.), Psychologiedidaktik und Evaluation IX (S. 423-432). Aachen: Shaker.

Carstens, C. & Mildner, D. (2011). Query reformulation behavior in an interactive query expansion environment. Datenbank-Spektrum, 11(3), 161-172.

Reiß, S., Mildner, D., Nagler, H. & Schweizer, K. (2011). Teilnahmeinteresse an universitären Vorlesungen in Abhängigkeit vom Lehrveranstaltungsinhalt und Erfassungszeitpunkt. In M. Krämer, S. Preiser & K. Brusdeylins (Hrsg.), Psychologiedidaktik und Evaluation VIII (S. 151-161). Aachen: Shaker.

Schreiner, M. & Mildner, D. (2011). Das Frankfurter Self-Assessment für Psychologie: Zur prognostischen Güte des Studieninteresses. In M. Krämer, S. Preiser & K. Brusdeylins (Hrsg.), Psychologiedidaktik und Evaluation VIII (S. 327-336). Aachen: Shaker.

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Rönnebeck, S., Schöps, K., Prenzel, M., Mildner, D. & Hochweber, J. (2010). Naturwissenschaftliche Kompetenz von PISA 2006 bis PISA 2009. In E. Klieme, C. Artelt, J. Hartig, N. Jude, O. Köller, M. Prenzel, W. Schneider & P. Stanat (Hrsg.), PISA 2009. Bilanz nach einem Jahrzehnt (S. 177-198). Münster: Waxmann.

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Mildner, D. (2008). Prognostische und inkrementelle Validität von Noten und Eignungstests für die Studierendenauswahl. In H. Moosbrugger, S. Reiß & D. Frank (Hrsg.), Qualitätsmanagement und Qualitätssicherung in Studium und Lehre. Riezlern-Reader XVII (S. 136-156). Frankfurt a. M.: Universität, Institut für Psychologie.

Jonkisz, E., Moosbrugger, H. & Mildner, D. (2006). Die "Frankfurt Study" zur Vorhersage des Studienerfolges. In B. Gula, R. Alexandrowicz, S. Strauß, E. Brunner, B. Jenull-Schiefer & O. Vitouch (Hrsg.), Perspektiven Psychologischer Forschung in Österreich (S. 342-348). Wien: Pabst.

Mildner, D. (2006). Situationsbeurteilungsverfahren (Situational Judgment Tests). In H. Moosbrugger, D. Frank & W. Rauch (Hrsg.), Qualitätssicherung und Evaluation in Personalauswahl und Eignungsbeurteilung. Riezlern-Reader XV (S. 135-155). Frankfurt a. M.: Universität, Institut für Psychologie.

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Katja Trillitzsch
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