Navigation

Service-Menü

Hauptmenü



Bereichsmenü

Autoren mit:

WGL Logo

PsychAuthors

Literaturliste von Dr. Natalja Menold

letzte Aktualisierung: 02.11.2022

Raykov, T., Anthony, J. C. & Menold, N. (2022). On the importance of coefficient alpha for measurement research: Loading equality is not necessary for alpha's utility as a scale reliability index. Educational and Psychological Measurement, 1-16.

Menold, N. & Raykov, T. (2021). On the relationship between item stem formulation and criterion validity of multiple-component measuring instruments. Educational and Psychological Measurement, o.A..

Raykov, T., Menold, N. & Leer, J. (2021). Evaluation of second- and third-level variance proportions in multilevel designs with completely observed populations: A note on a latent variable modeling procedure. Educational and Psychological Measurement, o.A.

Raykov, T., Marcoulides, G. A., Harrison, M. & Menold, N. (2019). Multiple-component measurement instruments in heterogeneous populations: Is there a single coefficient alpha? Educational and Psychological Measurement, 79(2), 399-412.

Raykov, T., Dimitrov, D. M., Marcoulides, G. A., Li, T. & Menold, N. (2018). Examining measurement invariance and differential item functioning with discrete latent construct indicators: A note on a multiple testing procedure. Educational and Psychological Measurement, 78(2), 343-352.

Raykov, T., Goldammer, P., Marcoulides, G. A., Li, T. & Menold, N. (2018). Reliability of scales with second-order structure: Evaluation of coefficient alpha's population slippage using latent variable modeling. Educational and Psychological Measurement, 78(6), 1123-1135.

Raykov, T., Menold, N. & Marcoulides, G. A. (2018). Studying latent criterion validity for complex structure measuring instruments using latent variable modeling. Educational and Psychological Measurement, 78(5), 905-917.

Danner, D., Blasius, J., Breyer, B., Eifler, S., Menold, N., Paulhus, D. L., Rammstedt, B., Roberts, R. D., Schmitt, M. & Ziegler, M. (2016). Current challenges, new developments, and future directions in scale construction. European Journal of Psychological Assessment, 32(3), 175-180.

Menold, N. & Raykov, T. (2016). Can reliability of multiple component measuring instruments depend on response option presentation mode? Educational and Psychological Measurement, 76(3), 454-469.

Menold, N. & Zuell, C. (2016). The effects of interviewers on the collection of reasons for refusals in face-to-face surveys. Methodology, 12(2), 52-60.

Menold, N. & Kemper, C. J. (2015). The impact of frequency rating scale formats on the measurement of latent variables in web surveys - An experimental investigation using a measure of affectivity as an example. Psihologija, 48(4), 431-449.

Kemper, C. J. & Menold, N. (2014). Nuisance or remedy? The utility of stylistic responding as an indicator of data fabrication in surveys. Methodology, 10(3), 92-99.

Rammstedt, B., Beierlein, C., Brähler, E., Eid, M., Hartig, J., Kersting, M., Liebig, S., Lukas, J., Mayer, A.-K., Menold, N., Schupp, J. & Weichselgartner, E. (2014). Qualitätsstandards zur Entwicklung, Anwendung und Bewertung von Messinstrumenten in der sozialwissenschaftlichen Umfrageforschung. Berlin: Rat für Sozial- und Wirtschaftsdaten.

Rammstedt, B., Beierlein, C., Brähler, E., Eid, M., Hartig, J., Kersting, M., Liebig, S., Lukas, J., Meyer, A.-K., Menold, N., Schupp, J. & Weichselgartner, E. (2014). Qualitätsstandards zur Entwicklung, Anwendung und Bewertung von Messinstrumenten in der sozialwissenschaftlichen Umfrageforschung. Schmollers Jahrbuch: Zeitschrift für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften, 134(4), 1-31.

Steinheider, B., Bayerl, P.S., Menold, N. & Bromme, R. (2009). WIP - Skala zur Erfassung von Wissensintegrationproblemen in interdisziplinären Projektteams. PSYNDEX Tests Info. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 53(3), 121-130.

Steinheider, B., Bayerl, P. S., Menold, N. & Bromme, R. (2009). Entwicklung und Validierung einer Skala zur Erfassung von Wissensintegrationsproblemen in interdisziplinären Projektteams (WIP). Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 53(3), 121-130.

Hinrichs, S., Haustein, K., Musahl, H.-P., Kunau, G., Menold, N., Pietrzyk, U., Bergmann, B., Muellerbuchhof, R., Richter, G., Schomann, C., Stapel, W., Nickel, P., Meyer, I., Janssen, D., Eden, J. & Nachreiner, F. (2004). Themenschwerpunkt: Analyse, Gestaltung und Bewertung. In W. Bungard, B. Koop & C. Liebig (Hrsg.), Psychologie und Wirtschaft leben. Aktuelle Themen der Wirtschaftspsychologie in Forschung und Praxis (S. 92-127). Muenchen: Hampp.

Hinrichs, S., Haustein, K., Musahl, H.-P., Kunau, G., Menold, N., Pietrzyk, U., Bergmann, B., Muellerbuchhof, R., Richter, G., Schomann, C., Stapel, W., Nickel, P., Meyer, I., Janssen, D., Eden, J. & Nachreiner, F. (2004). Themenschwerpunkt: Analyse, Gestaltung und Bewertung. (Mit 6 Einzelbeiträgen). In W. Bungard, B. Koop & C. Liebig (Hrsg.), Psychologie und Wirtschaft leben. Aktuelle Themen der Wirtschaftspsychologie in Forschung und Praxis (S. 92-127). München: Hampp.

Herrmann, T., Kienle, A. & Reiband, N. (2003). Metawissen als Voraussetzung für den Wissensaustausch und die Kooperation beim Wissensmanagement. Zeitschrift für Medienpsychologie, 15(1), 3-12.



weiterführende Informationen

Weitere Informationen

Möchten Sie auch in die Datenbank aufgenommen werden, haben Sie Änderungswünsche an Ihrem vorhandenen Profil oder möchten Sie Literatur zur Aufnahme in PSYNDEX nachmelden, nehmen Sie bitte Kontakt zu uns auf.

Katja Trillitzsch
Leibniz-Institut für Psychologie (ZPID)
Universitätsring 15,
54296 Trier
Folgen Sie uns auf Twitter

Kontakt und Funktionen

URL der Seite: https://psychauthors.de/psychauthors/index.php?wahl=forschung&uwahl=psychauthors&uuwahl=p00810NM_pub