Navigation

Service-Menü

Hauptmenü



Bereichsmenü

Autoren mit:

WGL Logo

PsychAuthors

Literaturliste von Dr. Lars Kaczmirek

letzte Aktualisierung: 27.09.2019

Merkle, B., Kaczmirek, L. & Hellwig, O. (2016). "Du kommst hier nicht rein". Türsteherfragen identifizieren nachlässige Teilnehmer in Online-Umfragen. Planung und Analyse, 43(1), 36-40.

Lenzner, T., Kaczmirek, L. & Galesic, M. (2014). Left Feels Right: A Usability Study on the Position of Answer Boxes in Web Surveys. Social Science Computer Review, 32(6), 743-764.

Menold, N., Kaczmirek, L., Lenzner, T. & Neusar, A. (2014). How do respondents attend to verbal labels in rating scales? (in press). Field Methods, 26(1), 21-39.

Behr, D., Braun, M., Kaczmirek, L. & Bandilla, W. (2013). Testing the validity of gender ideology items by implementing probing questions in web surveys. Field Methods, 25(2), 124-141.

Bosnjak, M., Haas, I., Galesic, M., Kaczmirek, L., Bandilla, W. & Couper, M. P. (2013). Sample Composition Discrepancies in Different Stages of a Probability-based Online Panel. Field Methods, 25(4), 339-360.

Braun, M., Behr, D. & Kaczmirek, L. (2013). Assessing cross-national equivalence of measures of xenophobia: evidence from probing in web surveys. International Journal of Public Opinion Research, 25(3), 383-395.

Bandilla, W., Couper, M. P. & Kaczmirek, L. (2012). The mode of invitation for web surveys. Survey Practice, 5(3), 5 pages.

Behr, D., Braun, M., Kaczmirek, L. & Bandilla, W. (2012). Item comparability in cross-national surveys: Results from asking probing questions in cross-national web surveys about attitudes towards civil disobedience. Quality & Quantity (Online Journal), 10.

Behr, D., Kaczmirek, L., Bandilla, W. & Braun, M. (2012). Asking probing questions in web surveys: Which factors have an impact on the quality of responses? Social Science Computer Review, 30(4), 487-498.

Eppelin, A., Pampel, H., Bandilla, W. & Kaczmirek, L. (2012). Umgang mit Open-Access-Publikationsgebühren: die Situation in Deutschland in 2010. GMS Medizin - Bibliothek - Information, 12(1-2), 1-12.

Steinmetz, S., Kaczmirek, L., de Pedraza, P., Reips, U.-D., Tijdens, K., Lozar Manfreda, K., Rowland, L., Serrano, F., Vidakovic, M., Vogel, C., Berzelak, J., Biffignandi, S., Birgegard, A., Cachia, E., Callegaro, M., Camilleri, P. J., Campagnolo, G. M., Cantijoch, M., Cheikhrouhou, N., Constantin, D., Dar, R., David, S., de Leeuw, E., Doron, G., Fernandez, E., Finnemann, N. O. & et al. (2012). WEBDATANET: A network on web-based data collection, methodological challenges, solutions and implementation. International Journal of Internet Science, Supplement, 7(1), 78-89.

Das, M., Ester, P. & Kaczmirek, L. (Eds.). (2011). Social and behavioral research and the internet: advances in applied methods and research strategies. London, New York: Routledge.

Kaczmirek, L. (2011). Attention and usability in internet surveys: Effects of visual feedback in grid questions. In M. Das, P. Ester & L. Kaczmirek (Eds.), Social and behavioral research and the Internet: Advances in applied methods and research strategies (pp. 191-214). New York: Routledge.

Lenzner, T., Kaczmirek, L. & Galesic, M. (2011). Seeing through the eyes of the respondent: An eye-tracking study on survey question comprehension. International Journal of Public Opinion Research, 23(3), 361-373.

Struminskaya, B., Kaczmirek, L., Schaurer, I., Bandilla, W., Gabler, S. & Häder, S. (2011). Identifying non-working numbers in cell phone RDD samples via HRL-Lookup technology. Survey Practice, 4(4), No. 989.

Kaczmirek, L., Baier, C. & Züll, C. (2010). Wie empfinden Teilnehmer die Fragen in Online-Befragungen? Entwicklung eines Diktionärs für die automatische Codierung freier Antworten. In M. Welker & C. Wünsch (Hrsg.), Die Online-Inhaltsanalyse: Forschungsobjekt Internet (S. 191-223). Köln: von Halem.

Kaczmirek, L. & Raabe, J. (2010). Datenquellen und Standarduntersuchungen zur Online-Kommunikation. In W. Schweiger & K. Beck (Hrsg.), Handbuch Online-Kommunikation (S. 518-540). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.

Lenzner, T., Kaczmirek, L. & Lenzner, A. (2010). Cognitive Burden of Survey Questions and Response Times: A Psycholinguistic Experiment. Applied Cognitive Psychology, 24(7), 1003-1020.

Thiele, O. & Kaczmirek, L. (2010). Security and Data Protection: Collection, Storage, Feedback in Internet Research. In S. D. Gosling & J. A. Johnson (Eds.), Advanced methods for behavioral research on the Internet (pp. 235-253). Washington, DC: American Psychological Association.

Bandilla, W., Kaczmirek, L., Blohm, M. & Neubarth, W. (2009). Coverage- und Nonresponse-Effekte bei Online-Bevölkerungsumfragen. In N. Jackob, H. Schoen & T. Zerback (Hrsg.), Sozialforschung im Internet. Methodologie und Praxis der Online-Befragung (S. 129-143). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.

Kaczmirek, L. (2009). Human-survey interaction: usability and nonresponse in online surveys. Neue Schriften zur Online-Forschung. Köln: Herbert von Halem Verlag.

Bosnjak, M., Neubarth, W., Couper, M. P., Bandilla, W. & Kaczmirek, L. (2008). Prenotification in web-based access panel surveys: The influence of mobile text messaging versus e-mail on response rates and sample composition. Social Science Computer Review, 26(2), 213-223.

Faaß, T., Kaczmirek, L. & Lenzner, A. (2008). Psycholinguistic determinants of question difficulty: A web experiment.

Kaczmirek, L. (2008). Human-survey interaction: Usability and nonresponse in online surveys. Dissertation, Universität, Fakultät für Sozialwissenschaften, Mannheim.

Kaczmirek, L. (2008). Internet survey software tools. In N. Fielding, R. Lee & G. Blank (Eds.), The Sage handbook of online research methods (pp. 236-254). London: Sage.

Kaczmirek, L. & Neubarth, W. (2007). Nicht-reaktive Datenerhebung: Teilnahmeverhalten bei Befragungen mit Paradaten evaluieren. In Deutsche Gesellschaft für Online-Forschung (Hrsg.), Online-Forschung 2007: Grundlagen und Fallstudien (S. 293-311). Köln: Herbert von Halem Verlag.

Kaczmirek, L. (2007). Verloren im Informationsdschungel. Gebrauchstauglichkeit der Ergebnisseiten von Suchmaschinen. Saarbrücken: VDM-Verlag Dr. Müller.

Kaczmirek, L. & Wolff, K. G. (2007). Survey design for visually impaired and blind people. In C. Stephanidis (Ed.), Universal access in human computer interaction: Coping with diversity. 4th international conference on Universal Access in Human-Computer Interaction (UAHCI 2007) (pp. 374-381). Berlin: Springer.

Neubarth, W., Kaczmirek, L. & Hellwig, O. (2007). Vergleichsstudie zu Programmiervarianten von Rekrutierungs-E-Mails. Research & Results, 4, 34-35.

Neubarth, W., Kaczmirek, L. & Hellwig, O. (2007). Online-Türöffner: Vergleichsstudie zu Programmiervarianten von Rekrutierungs-E-Mails. Research & Results, 4, 34-35.

Kaczmirek, L. (2006). Information und Selektion. Gebrauchstauglichkeit der Ergebnisseiten von Suchmaschinen. [Information and Selection. Usability of search engine result pages]. Mannheim: MADOC.

Kaczmirek, L. (2005). Das Web Survey Methodology Portal (websm.org). Ein Informationsportal zu internetbasierten Datenerhebungsverfahren. ZUMA-Nachrichten, 56, 98-103.

Kaczmirek, L. & Horneff, H. (2005). Writing a Guide for a WebSM Topic: A Style Guide about How-Tos. A WebSM Guide.

Kaczmirek, L. & Schulze, N. (2005). Standards in Online Surveys. Sources for Professional Codes of Conduct, Ethical Guidelines and Quality of Online Surveys [online]. A Guide of the Web Survey Methodology Site.

Kaczmirek, L. (2005). Web surveys. A brief guide on usability and implementation issues. In M. Hassenzahl & M. Peissner (Eds.), Usability Professionals 2005 (pp. 102-105). Stuttgart: German Chapter der Usability Professionals Association e.V..

Thiele, O., Sütterlin P. & Kaczmirek, L. (2005). Evaluation of user interfaces for displaying text messages on mobile devices. Paper presented at the IASTED International Conference on Human-Computer Interaction (IASTED-HCI 2005), November 14-16, 2005, Phoenix, USA.

Kaczmirek, L. (2004). Choosing survey software: How to decide and what to consider [online]. A Guide of the Web Survey Methodology Site.

Kaczmirek, L. (2003). Gebrauchstauglichkeit der Ergebnisseiten von Suchmaschinen. In G. Szwillus (Hrsg.), Mensch & Computer 2003. Interaktion in Bewegung (S. 337-347). Stuttgart: Teubner.

Kaczmirek, L., Liebig, C. & Schütze, H.-J. (2002). Gebrauchstauglichkeit der Ergebnisseiten von Suchmaschinen. In W. Bungard (Hrsg.), Mannheimer Beiträge zur Wirtschafts- und Organisationspsychologie, Heft 2002/2 (S. 43-54). Mannheim: Universität, Lehrstuhl für Wirtschafts- und Organisationspsychologie.

Kaczmirek, L. & Kohl, B. (1997). Einführung in Windows 95 und MS-DOS 7.0. Mannheim: Novalis-Verlag.

weitere Schriften:

Faaß, T., Kaczmirek, L. & Lenzner, A. (2008). Psycholinguistic determinants of question difficulty: a web experiment. Proceedings of the 7th International Conference on Social Science Methodology (RC33), Neapel: Univ. of Naples Federico II.

Kaczmirek, L. (2003). Information und Selektion. Gebrauchstauglichkeit der Ergebnisseiten von Suchmaschinen. Diplomarbeit, Universität Mannheim. [Information and Selection. Usability of search engine result s] (The article was reprinted in Weiterbildender Masterstudiengang Arbeits- und Organisationspsychologie. Methoden der Arbeits- und Organisationspsychologie, 04/ 05, FernUniversität in Hagen.



weiterführende Informationen

Weitere Informationen

Möchten Sie auch in die Datenbank aufgenommen werden oder haben Sie Änderungswünsche an Ihrem vorhandenen Profil; bitte nehmen Sie zu uns Kontakt auf.

Dr. Gabriel Schui
Leibniz-Institut für Psychologie (ZPID)
Universitätsring 15,
54296 Trier
Folgen Sie uns auf Twitter

Kontakt und Funktionen

URL der Seite: https://psychauthors.de/psychauthors/index.php?wahl=forschung&uwahl=psychauthors&uuwahl=p00741LK_pub