letzte Aktualisierung: 23.10.2012
Leuthold, S., Schmutz, P., Bargas-Avila, J. A., Tuch, A. N. & Opwis, K. (2011). Vertical versus dynamic menus on the world wide web: Eye tracking study measuring the influence of menu design and task complexity on user performance and subjective preference. Computers in Human Behavior, 27(1), 459-472.
Roth, S. P., Schmutz, P., Pauwels, S. L., Bargas-Avila, J. A. & Opwis, K. (2010). Mental models for web objects: Where do users expect to find the most frequent objects in online shops, news portals, and company web pages? Interacting with Computers, 22(2), 140-152.
Schmutz, P., Roth, S. P., Seckler, M. & Opwis, K. (2010). Designing product listing pages-Effects on sales and users' cognitive workload. International Journal of Human-Computer Studies, 68(7), 423-431.
Schmutz, P. (2010). Cognitive load in eCommerce applications. Measurement and effects. Dissertation, Universität, Fakultät für Psychologie, Basel.
Schmutz, P., Heinz, S., Metrailler, Y. & Opwis, K. (2009). Cognitive load in eCommerce applications - Measurement and effects on user satisfaction. Advances in Human-Computer Interaction, 2009(2009), 121494.
Schmutz, P., Hah, E.-J., Tuch, A. N., Agotai, D., Wiedmer, M. & Opwis, K. (2008). Cinematographic techniques in architectural animations and their effects on viewers' judgment. International Journal of Design, 2(3), 29-41.
Bargas-Avila, J. A., Oberholzer, G., Schmutz, P., de Vito, M. & Opwis, K. (2007). Usable error message presentation in the World Wide Web: Do not show errors right away. Interacting with Computers, 19(3), 330-341.
Schmutz, P. (2007). Mensch-Maschine Interaktion. Spezifische User mit spezifischen Wünschen in spezifischem Kontext. punktum, 3, 13-14.
Métrailler, Y., Bargas, J., Schmutz, P. & Opwis, K. (2005). Search or browse: How do people behave while navigating on e-commerce websites? In K. Opwis & I.-K. Penner (Eds.), Proceedings of KogWis 05. The German Cognitive Science Conference 2005. September 7th - 9th, Basel, Switzerland. Department of Psychology, University of Basel (pp. 137-140). Basel: Schwabe.
Schmutz, P. (2004). Der Foot-in-the-Door Effekt. Ein Mittel zur Reduktion von Drop-Out in Online-Untersuchungen? (Unveröffentlichte Masterarbeit, Universität Basel, online als PDF).
Schmutz, P. (2004). eRes (Web Application/webbasiertes Tool zur Erstellung und Durchführung von Online-Befragungen und Experimenten [webserver.psycho.unibas.ch]).
Möchten Sie auch in die Datenbank aufgenommen werden, haben Sie Änderungswünsche an Ihrem vorhandenen Profil oder möchten Sie Literatur zur Aufnahme in PSYNDEX nachmelden, nehmen Sie bitte Kontakt zu uns auf.
Katja TrillitzschURL der Seite: https://psychauthors.de/psychauthors/index.php?wahl=forschung&uwahl=psychauthors&uuwahl=p00594PS_pub