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Literaturliste von Dr. Sebastian Stegmann

letzte Aktualisierung: 30.09.2019

Braun, S., Hernandez Bark, A., Kirchner, A., Stegmann, S. & van Dick, R. (2019). Emails from the boss - Curse or blessing? Relations between communication channels, leader evaluation, and employees' attitudes. International Journal of Business Communication, 56(1), 50-81.

Kauff, M., Stegmann, S., van Dick, R., Beierlein, C. & Christ, O. (2019). Measuring beliefs in the instrumentality of ethnic diversity: Development and validation of the Pro-Diversity Beliefs Scale (PDBS). Group Processes & Intergroup Relations, 22(4), 494-510.

Wessels, C., Schippers, M. C., Stegmann, S., Bakker, A. B., van Baalen, P. J. & Proper, K. I. (2019). Fostering flexibility in the new world of work: A model of time-spatial job crafting. Frontiers in Psychology, 10, No. 505.

Schloegel, U., Stegmann, S., Maedche, A. & van Dick, R. (2018). Age stereotypes in agile software development - An empirical study of performance expectations. Information Technology & People, 31(1), 41-62.

Schloegel, U., Stegmann, S., van Dick, R. & Maedche, A. (2018). Age stereotypes in distributed software development: The impact of culture on age-related performance expectations. Information and Software Technology, 97, 146-162.

van Dick, R., Wegge, J. & Stegmann, S. (2018). Analyse und Intervention bei der Gruppen- und Teamarbeit. In S. Greif & K.-C. Hamborg (Hrsg.), Methoden der Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie (S. 275-328). Göttingen: Hogrefe.

Braun, S., Stegmann, S., Bark, A. S. H., Junker, N. M. & van Dick, R. (2017). Think manager - think male, think follower - think female: Gender bias in implicit followership theories. Journal of Applied Social Psychology, 47(7), 377-388.

Junker, N. M., Stegmann, S., Braun, S. & Van Dick, R. (2016). The ideal and the counter-ideal follower - advancing implicit followership theories. Leadership & Organization Development Journal, 37(8), 1205-1222.

Schloegel, U., Stegmann, S., van Dick, R. & Maedche, A. (2016). Reducing age stereotypes in software development: The effects of awareness- and cooperation-based diversity interventions. Journal of Systems and Software, 1-15.

van Dick, R. & Stegmann, S. (2016). Diversity, Social Identity und Diversitätsüberzeugungen. In P. Genkova & T. Ringeisen (Hrsg.), Handbuch Diversity Kompetenz. Band 1: Perspektiven und Anwendungsfelder (S. 3-15). Wiesbaden: Springer Fachmedien.

van Dick, R. & Stegmann, S. (2015). Sinnvolle Arbeit ist identitätsstiftend - Zur Bedeutung der sozialen Identifikation als Wirkmechanismus zwischen Bedeutsamkeit der Aufgabe und Arbeitseinstellungen. Arbeit, 24(1-2), 49-65.

van Dick, R., Stegmann, S., Aydin, A. L. & Hernandez Bark, A. S. (2015). Diversität in der Gesellschaft als Chance oder Herausforderung? Report Psychologie, 40(5), 194-196.

Stegmann, S. & van Dick, R. (2013). "Diversität ist gut, oder?" - Die unterschiedlichen Arten, wie sich Menschen auf Vielfalt in Gruppen einlassen, und welche Effekte diese haben. Report Psychologie, 38(4), 152-161.

Stegmann, S., Roberge, M.-É. & Van Dick, R. (2012). Getting tuned in to those who are different: The role of empathy as mediator between diversity and performance. Zeitschrift für Betriebswirtschaft (Special issue), 82(2 Supplement), 19-44.

Stegmann, S. (2011). Engaging with diversity of social units. A social identity perspective on diversity in organizations. Dissertation, Gothe-Universität - Institut für Psychologie, Frankfurt a. M.

Ullrich, J., van Dick, R. & Stegmann, S. (2011). Intergruppenbeziehungen. In D. Frey & H.-W. Bierhoff (Hrsg.), Sozialpsychologie - Interaktion und Gruppe (S. 265-284). Göttingen: Hogrefe.

Stegmann, S., Dick, R.v., Ullrich, J., Charalambous, J., Menzel, B., Egold, N. & Tai-Chi Wu, T. (2010). WDQ - Work Design Questionnaire - deutsche Fassung. PSYNDEX Tests Info. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 54(1), 1-28.

Stegmann, S., van Dick, R., Ullrich, J., Charalambous, J., Menzel, B., Egold, N. & Wu, T.- T.- C. (2010). Der Work Design Questionnaire. Vorstellung und erste Validierung einer deutschen Version. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 54(1), 1-28.

Stegmann, S. (2008). Einzelkämpfer oder Teamplayer? Soziale Arbeitsbedingungen an Schulen. In A. Krause, H. Schüpbach, E. Ulich & M. Wülser (Hrsg.), Arbeitsort Schule. Organisations- und arbeitspsychologische Perspektiven (S. 365-385). Wiesbaden: Gabler.

van Dick, R. & Stegmann, S. (2007). Belastung, Beanspruchung und Stress im Lehrerberuf - Theorien und Modelle. In M. Rothland (Hrsg.), Belastung und Beanspruchung im Lehrerberuf. Modelle, Befunde, Interventionen (S. 34-51). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.



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