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Literaturliste von Prof. Dr. Tobias Richter

letzte Aktualisierung: 30.08.2019

Greving, C. E. & Richter, T. (2019). Distributed learning in the classroom: Effects of rereading schedules depend on time of test. Frontiers in Psychology, 9, No. 2517.

Richter, T., Souvignier, E., Hertel, S., Heyder, A. & Kunina-Habenicht, O. (2019). Die Pädagogische Psychologie als Teil der Psychologie: Abschließende Stellungnahme der Fachgruppe Pädagogische Psychologie zu den Beiträgen im Diskussionsforum. Psychologische Rundschau, 70, 136-137.

Richter, T., Souvignier, E., Hertel, S., Heyder, A. & Kunina-Habenicht, O. (2019). Positionspapier zur Lage der Pädagogischen Psychologie in Forschung und Lehre. Psychologische Rundschau, 70(2), 109-118.

Richter, T., Souvignier, E., Hertel, S., Heyder, A. & Kunina-Habenicht, O. (2019). Stellungnahme zum Diskussionsforum. Positionspapier zur Lage der Pädagogischen Psychologie in Forschung und Lehre. Psychologische Rundschau, 70(2), 136-137.

von der Mühlen, S., Richter, T., Schmid, S. & Berthold, K. (2019). How to improve argumentation comprehension in university students: Experimental test of a training approach. Instructional Science, 47(2), 215-237.

Feistauer, D. & Richter, T. (2018). The role of clarity about course contents and interest in student evaluations of teaching. Psychology Learning and Teaching, 17, 272-292.

Feistauer, D. & Richter, T. (2018). Validity of students' evaluations of teaching: Biasing effects of likability and prior subject interest. Studies in Educational Evaluation, 59, 168-178.

Greving, S. & Richter, T. (2018). Examining the testing effect in university teaching: Retrievability and question format matter. Frontiers in Psychology, 9, No. 2412.

Isberner, M.-B., Richter, T., Schreiner, C., EIsenbach, Y., Sommer, C. & Appel, M. (2018). Empowering stories: Transportation into narratives with strong protagonists increases self-related control beliefs. .

Maier, J., Richter, T. & Britt, M. A. (2018). Cognitive processes underlying the text-belief consistency effect: An eye-movement study. Applied Cognitive Psychology, 32(2), 171-185.

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Müller, B., Otterbein-Gutsche, G. & Richter, T. (2018). Leseförderung mit Silben und Sprachsystematik: Konzeption eines Trainingsprogramms. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 65(1), 52-57.

Piest, B. A., Isberner, M.-B. & Richter, T. (2018). Don't believe everything you hear: Routine validation of audiovisual information in children and adults. Memory & Cognition, 46(6), 849-863.

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Richter, T. K., Kunina-Habenicht, O. K., Souvignier, E. K., Heyder, A. K. & Hertel, S. K. (2018). Synergien mit den inhaltlichen Fächern nutzen, nicht Abgrenzung betreiben: Die Psychologische Methodenlehre als Teil der Psychologie. Kommentar zu Meiser, T. et al. (2018). Positionspapier zur Rolle der Psychologischen Methodenlehre in Forschung und Lehre. Psychologische Rundschau, 69(4), 343-344.

Richter, T., Lenhard, W., Marx, P. & Endlich, D. (2018). Konzeption eines Online-Screenings für Lernstörungen. Lernen und Lernstörungen, 7(4), 203-207.

Richter, T. & Maier, J. (2018). Verstehen kontroverser wissenschaftlicher Themen. Probleme, zugrundeliegende kognitive Prozesse und psychologische Interventionen. Psychologische Rundschau, 69(3), 151-159.

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Schreiner, C., Appel, M., Isberner, M.-B. & Richter, T. (2018). Argument strength and the persuasiveness of stories. Discourse Processes, 55(4), 371-386.

von der Mühlen, S., Richter, T., Schmid, S. & Berthold, K. (2018). How to improve argumentation comprehension in university students: Experimental test of a training approach. Instructional Science.

Feistauer, D. & Richter, T. (2017). How reliable are students' evaluations of teaching quality? A variance components approach. Assessment & Evaluation in Higher Education, 42(8), 1263-1279.

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Richter, T. & Müller, B. (2017). Entwicklung hierarchieniedriger Leseprozesse. In M. Philipp (Hrsg.), Handbuch Schriftspracherwerb und weiterführendes Lesen und Schreiben (S. 51-66). Weinheim: Beltz Juventa.

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Feistauer, D. & Richter, T. (2016). Wie zuverlässig sind studentische Einschätzungen der Lehrqualität? Eine Analyse mit kreuzklassifizierten Mehrebenenmodellen. In M. Krämer, S. Preiser & K. Brusdeylins (Hrsg.), Psychologiedidaktik und Evaluation XI (S. 299-306). Aachen: Shaker.

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Mueller, B., Richter, T., Krizan, A., Hecht, T. & Ennemoser, M. (2015). Word recognition skills moderate the effectiveness of reading strategy training in Grade 2. Learning and Individual Differences, 55-62.

Müller, B., Richter, T., Krizan, A., Hecht, T. & Ennemoser, M. (2015). How to analyze individual and interpersonal effects in peer-tutored reading intervention. Journal of Experimental Education, 83, 744-763.

Müller, B., Mayer, A., Richter, T., Krizan, A., Hecht, T. & Ennemoser, M. (2015). Differential effects of reading trainings on reading processes: A comparison in grade 2. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18(3), 489-512.

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weitere Schriften:

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Naumann, J., Richter, T. & Noller, S. (2000). Psychometric equivalence of an English and a German online-version of the Questionnaire for the Contentspecific Assessment of Attitudes toward the Computer. Poster presented at the Computers in Psychology Conference (CiP 2000), York [WWW document]. Available URL: http://psydok.sulb.uni-saarland.de/volltexte/2004/316/.

Richter, T. & Naumann, J. (2000). Computer-based assessment of reading skills. Paper presented at the Computers in Psychology Conference (CiP 2000), York [WWW document]. Available URL: http://psydok.sulb.uni-saarland.de/volltexte/2004/317.



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