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Literaturliste von Dr. Christina Schwenck

letzte Aktualisierung: 09.07.2024

Fahrer, J., Doebler, P., Hagelweide, K., Kern, P., Nonnenmacher, N., Seipp, V., Reck, C., Schwenck, C., Weigelt, S., Zietlow, A.-L. & Christiansen, H. (2024). Parent-child interactive behavior in a German sample of parents with and without a mental illness: Model replication and adaption of the Coding Interactive Behavior system. Frontiers in Psychiatry, 15, No. 1266383.

Luczejko, A. A., Hagelweide, K., Stark, R., Weigelt, S., Christiansen, H., Kieser, M., Otto, K., Reck, C., Steinmayr, R., Wirthwein, L., Zietlow, A.-L. & Schwenck, C. (2024). Empathy and psychopathology in children and adolescents: the role of parental mental illness and emotion regulation. Frontiers in Psychiatry, 15, No. 1366366.

Schwenck, C. & Schartl, A. (2024). Selektiver Mutismus in der ICD-11. Die Psychotherapie, 69(3), 151-157.

Brandenburg, J., Hartmann, D., Visser, L., Schwenck, C., Hasselhorn, M. & Mähler, C. (2023). Möglichkeiten der Schule zur Prävention psychischer Auffälligkeiten bei Kindern und Jugendlichen. In C. Schwenck, C. Mähler & M. Hasselhorn (Hrsg.), Diagnostik und schulische Interventionsmaßnahmen bei psychischen Auffälligkeiten (S. 165-178). Göttingen: Hogrefe.

Hartmann, D., Brandenburg, J., Visser, L., Mähler, C., Hasselhorn, M. & Schwenck, C. (2023). Psychische Auffälligkeiten als schulrelevante Belastungen: Eine Einführung. In C. Schwenck, C. Mähler & M. Hasselhorn (Hrsg.), Diagnostik und schulische Interventionsmaßnahmen bei psychischen Auffälligkeiten (S. 1-13). Göttingen: Hogrefe.

Luczejko, A. A. & Schwenck, C. (2023). Emotionsregulation und die transgenerationale Transmission psychischer Störungen. In T. In-Albon (Hrsg.), Emotionsregulation und psychische Störungen im Kindes- und Jugendalter. Grundlagen, Forschung und Behandlungsansätze (S. 295-305). Stuttgart: Kohlhammer.

Schwenck, C., Mähler, C. & Hasselhorn, M. (Hrsg.). (2023). Diagnostik und schulische Interventionsmaßnahmen bei psychischen Auffälligkeiten. Göttingen: Hogrefe.

Schwenck, C. & Laerum, S. (2023). Selektiver Mutismus: Diagnostik und schulische Interventionsmöglichkeiten. In C. Schwenck, C. Mähler & M. Hasselhorn (Hrsg.), Diagnostik und schulische Interventionsmaßnahmen bei psychischen Auffälligkeiten (S. 117-132). Göttingen: Hogrefe.

Vogel, F., Reichert, J., Hartmann, D. & Schwenck, C. (2023). Cognitive variables in social anxiety disorder in children and adolescents: A network analysis. Child Psychiatry & Human Development, 54(3), 625-638.

Frank, B. P., Theil, C. M., Brill, N., Christiansen, H., Schwenck, C., Kieser, M., Reck, C., Steinmayr, R., Wirthwein, L. & Otto, K. (2022). Leave me alone with your symptoms! Social exclusion at the workplace mediates the relationship of employee's mental illness and sick leave. Frontiers in Public Health, 10, No. 892174.

Vogel, F., Gensthaler, A. & Schwenck, C. (2022). Frozen with fear? Attentional mechanisms in children with selective mutism. Cognitive Therapy and Research, 46, 629-645.

Vogel, F., Reichert, J. & Schwenck, C. (2022). Silence and related symptoms in children and adolescents: A network approach to selective mutism. BMC Psychology, 10(1), No. 271.

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Arolt, V., Renner, T. J., Gerlach, M., Romanos, M., Herrmann, M., Reif, A., Fallgatter, A. J., Lesch, K.-P., Schwenck, C., Walitza, S., Jans, T., Kreiker, S., Warnke, A., Jacob, C. P., Philipsen, A., Ebert, D., Deckert, J., Retz-Junginger, P., Sobanski, E., Alm, B., Retz, W., Rösler, M., Häßler, F., Reis, O., Buchmann, J. & Bohne-Suraj, S. (2008). Themenschwerpunkt: ADHS. (Mit 7 Einzelbeiträgen). Der Nervenarzt, 79(7), 769-826.

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Mehler-Wex, C., Schwenck, C. & Warnke, A. (2007). Kognitionen bei Kindern und Jugendlichen mit Schizophrenie. In T. Kircher & S. Gauggel (Hrsg.), Neuropsychologie der Schizophrenie (S. 70-81). Berlin: Springer.

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Katja Trillitzsch
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