letzte Aktualisierung: 14.06.2024
Smolarczyk, K., Birnbaum, L., Christ, A. & Kröner, S. (2024). Children's and adolescents' engagement with music and the potential for (digital) empowerment processes: A text-mining-supported scoping review. Psychology of Music, 1-23.
Birnbaum, L. (2022). Freizeitliches Schreiben und Lesen von Kindern im Grundschulalter. Bereichsspezifische Überzeugungen, Geschlecht und Bildungshintergrund als Determinanten. Dissertation, Universität, Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie, Erlangen-Nürnberg.
Birnbaum, L. & Kröner, S. (2022). A review on antecedents and consequences of leisure reading and writing in children. SAGE Open, 12(3), No. 215824402211138.
Birnbaum, L., Sonnert, G., Chen, Sadler, P. M. & Kröner, S. (2022). Intervening opportunities between home and college: Students' geographic mobility by college type. Community College Journal of Research and Practice, 1-16.
Smolarczyk, K., Wießnet, V., Birnbaum, L. & Kröner, S. (2022). The effects of setting and music on the intention to participate in out-of-school music classes: An experimental video vignette study. Psychology of Music, 50(2), 345-364.
Birnbaum, L., Wilhelm, C., Chilla, T. & Kröner, S. (2021). Place attachment and digitalisation in rural regions. Journal of Rural Studies, 87, 189-198.
Birnbaum, L., Flasche, V., Hasselhorn, J., Jörissen, B., Kröner, S., Lehmann, A. C., Lill, F., Smolarczyk, K. & Wießnet, V. (2020). Kondensiertes Glück? Komplexe Forschungsdesigns zur Entwicklung musikpädagogischer Interventionen. In S. Timm, J. Costa, C. Kühn & A. Scheunpflug (Hrsg.), Kulturelle Bildung. Theoretische Perspektiven, methodologische Herausforderungen und empirische Befunde (S. 317-334). Münster: Waxmann.
Birnbaum, L., Schüller, E. M. & Kröner, S. (2020). Who likes to engage in writing? - The role of children's beliefs and intrinsic value regarding leisure writing. Educational Psychology, 40(7), 856-874.
Birnbaum, L., Schüller, E. M. & Kröner, S. (2019). Überzeugungen zum freizeitlichen Schreiben bei Grundschulkindern. jero - Journal for Educational Research Online, 11(2), 5-36.
Schüller, E. M., Birnbaum, L. & Kröner, S. (2017). What makes elementary school students read in their leisure time? Development of a comprehensive questionnaire. Reading Research Quarterly, 52(2), 161-175.
Möchten Sie auch in die Datenbank aufgenommen werden, haben Sie Änderungswünsche an Ihrem vorhandenen Profil oder möchten Sie Literatur zur Aufnahme in PSYNDEX nachmelden, nehmen Sie bitte Kontakt zu uns auf.
Katja TrillitzschURL der Seite: https://psychauthors.de/psychauthors/index.php?wahl=forschung&uwahl=psychauthors&uuwahl=p07575LB_pub