letzte Aktualisierung: 31.07.2018
Koeser, S., Kuhn, E. A. & Sczesny, S. (2015). Just reading? How gender-fair language triggers readers' use of gender-fair forms. Journal of Language and Social Psychology, 34(3), 343-357.
Koeser, S. & Sczesny, S. (2014). Promoting gender-fair language: The impact of arguments on language use, attitudes, and cognitions. Journal of Language and Social Psychology, 33(5), 548-560.
von Stockhausen, L., Koeser, S. & Sczesny, S. (2013). The gender typicality of faces and its impact on visual processing and on hiring decisions. Experimental Psychology, 60(6), 444-452.
Köser, S. & Merkel, E. (2011). Von der Forschungsidee zu ihrer Realisierung: Eine Einführung in die psychologische Forschung. In A. Seemüller & T. G. Baudson (Hrsg.), Transformationen. Interdisziplinäre Betrachtungen (S. 107-114). Göttingen: Cuvillier.
Köser, S. (2010). Stereotype - Die unfreiwilligen Entscheidungshilfen. In MinD-Hochschul-Netzwerk (Hrsg.),T. G. Baudson, A. Seemüller & M. Dresler (Hrsg.), Grenzen unseres Geistes (S. 77-88). Stuttgart: Hirzel.
Kuhn, E. A., Koeser, S., Torsdottir, A. & Gabriel, U. (2014). Lexically gender-marked role nouns in Norwegian: Effect of prevalent and presented form on readers' recall. Manuscript in preparation.
Möchten Sie auch in die Datenbank aufgenommen werden, haben Sie Änderungswünsche an Ihrem vorhandenen Profil oder möchten Sie Literatur zur Aufnahme in PSYNDEX nachmelden, nehmen Sie bitte Kontakt zu uns auf.
Katja TrillitzschURL der Seite: https://psychauthors.de/psychauthors/index.php?wahl=forschung&uwahl=psychauthors&uuwahl=p07304SK_pub