letzte Aktualisierung: 18.06.2019
Wiedmann, M., Kaendler, C., Leuders, T., Spada, H. & Rummel, N. (2019). Measuring teachers' competence to monitor student interaction in collaborative learning settings. Unterrichtswissenschaft, 47(2), 177-199.
Kaendler, C., Wiedmann, M., Spada, H. & Rummel, N. (2015). Teacher Competencies for the Implementation of Collaborative Learning in the Classroom: a Framework and Research Review. Educational Psychology Review, 27(3), 505-536.
Wiedmann, M. (2015). Teacher's professional vision of student interaction in collaborative learning settings: Development and evaluation of an assessment tool. Dissertation, Universität, Wirtschafts- und Verhaltenswissenschaftliche Fakultät, Freiburg.
Plesch, C., Kaendler, C., Rummel, N., Wiedmann, M. & Spada, H. (2013). Identifying Areas of Tension in the field of technology-enhanced learning: Results of an international Delphi study. Computers & Education, 92-105.
Wiedmann, M., Leach, R. C., Rummel, N. & Wiley, J. (2012). Does group composition affect learning by invention? Instructional Science, 40(4), 711-730.
Möchten Sie auch in die Datenbank aufgenommen werden, haben Sie Änderungswünsche an Ihrem vorhandenen Profil oder möchten Sie Literatur zur Aufnahme in PSYNDEX nachmelden, nehmen Sie bitte Kontakt zu uns auf.
Katja TrillitzschURL der Seite: https://psychauthors.de/psychauthors/index.php?wahl=forschung&uwahl=psychauthors&uuwahl=p07263MW_pub