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PsychAuthors

Dr. Oliver B. Büttner

letzte Aktualisierung: 20.11.2024

Universität Duisburg-Essen
Fakultät für Informatik, Fachgebiet Wirtschaftspsychologie
47057 Duisburg, Lotharstr. 65
Deutschland

Kontakt:

leer

https://www.uni-due.de/wirtschaftspsychologie/oliver.buettner.php
https://www.uni-due.de/wirtschaftspsychologie/

weitere Profile:
akademische Qualifikationen:
  • 2002 Diplom, Universität Erlangen-Nürnberg
  • 2008 Promotion, Universität Göttingen
  • 2018 Habilitation, Universität Wien
beruflicher Werdegang:
  • since 2016 Professor (W2) of Economic Psychology, Department of Computer Science and Applied Cognitive Science, University of Duisburg-Essen, Germany
  • 2014-2015 Visiting Professor, Chair of Marketing and Consumer Behavior, Zeppelin University, Friedrichshafen, Germany
  • 2010-2016 Assistant Professor, Applied Social Psychology and Consumer Research, Department of Psychology, University of Vienna, Austria
  • 2008-2010 Assistant Professor, Strategic Communication, Zeppelin University, Friedrichshafen, Germany
  • 2002-2008 Research and Teaching Associate, Institute of Marketing and Retailing, University of Göttingen, Germany
Forschungsschwerpunkte und -interessen:
  • Allgemeine Psychologie
  • Methodenlehre/Statistik
  • Sozialpsychologie

  • Konsumentenpsychologie
  • Einkaufsverhalten
  • Werbung und Promotions
Lehrschwerpunkte und -interessen:
  • Allgemeine Psychologie
  • Methodenlehre/Statistik
  • Sozialpsychologie

  • Konsumentenpsychologie
  • Werbung
Drittmittelprojekte:
  • European Union, "Impulse Purchases and Overspending: The Role of Shopping Orientations and Consumer Information Processing", Marie Curie Integration Grant (FP7-PEOPLE-2011-CIG 293577; 2011-2014)
Mitgliedschaften in Fachgesellschaften, Editorial Boards etc., Herausgeberschaften (national / international):
  • Since 2023 Member of the Sachverständigenrat für Verbraucherfragen [Advisory Council for Consumer Affairs], German Federal Ministry for the Environment, Nature
  • Conservation, Nuclear Safety and Consumer Protection (BMUV)
  • 2011-2015 Member of the coordination committee of the Netzwerk Verbraucherforschung [network consumer research], appointed by the German Federal Ministry of Justice and Consumer Protection (BMJV)

  • Association for Consumer Research (ACR)
  • European Marketing Academy (EMAC)
  • Society for Consumer Psychology (SCP)
Auszeichnungen (national / international):
  • 2019 Best Teacher Award 2019, Fachschaft Angewandte Kognitions- und
  • Medienwissenschaft (KOMEDIA)
  • 2009 Preis der Deutschen Marktforschung “Nachwuchsforscher 2009” (2. Preis)
  • [German Market Research Award “Young Scientist 2009”] awarded for the
  • dissertation by Berufsverband Deutscher Markt- und Sozialforscher e.V. (BVM)
  • and Verband der Marktforscher Österreich (VMÖ)

  • 2023 Best Retail Paper Award 2023, Retail & Pricing SIG, American Marketing
  • Association (AMA) for the article: Streicher, M. C., Estes, Z., & Büttner, O. B.
  • (2021). Exploratory shopping: Attention affects in-store exploration and unplanned
  • purchasing. Journal of Consumer Research, 48, 51-76.
  • 2007 Bursary for top 10 paper submission based on a doctoral thesis, 36th EMAC Conference, European Marketing Academy, Reykjavik, Iceland
  • 2001 Best student paper presentation
  • Conference "Psychology and the Internet: A European Perspective", British Psychological Society, Farnborough, UK

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weiterführende Informationen

Weitere Informationen

Möchten Sie auch in die Datenbank aufgenommen werden, haben Sie Änderungswünsche an Ihrem vorhandenen Profil oder möchten Sie Literatur zur Aufnahme in PSYNDEX nachmelden, nehmen Sie bitte Kontakt zu uns auf.

Katja Trillitzsch
Leibniz-Institut für Psychologie (ZPID)
Universitätsring 15,
54296 Trier

Kontakt und Funktionen

URL der Seite: https://psychauthors.de/psychauthors/index.php?wahl=forschung&uwahl=psychauthors&uuwahl=p07207OB