letzte Aktualisierung: 16.11.2021
Lechner, C. M., Bender, J., Brandt, N. D. & Rammstedt, B. (2021). Two forms of social inequality in students' socio-emotional skills: Do the levels of big five personality traits and their associations with academic achievement depend on parental socioeconomic status? Frontiers in Psychology, 12, No. 679438.
Nauroth, P., Gollwitzer, M., Kozuchowski, H., Bender, J. & Rothmund, T. (2017). The effects of social identity threat and social identity affirmation on laypersons' perception of scientists. Public Understanding of Science, 26(7), 754-770.
Rothmund, T., Gollwitzer, M., Nauroth, P. & Bender, J. (2017). Motivierte Wissenschaftsrezeption. Psychologische Rundschau, 68(3), 193-197.
Bender, J. (2016). How moral values shape laypersons' engagement with science: The amplifying effect of moral threat and underlying psychological processes. Dissertation, Universität, Fachbereich Psychologie, Koblenz-Landau, Landau.
Bender, J., Rothmund, T., Nauroth, P. & Gollwitzer, M. (2016). How moral threat shapes laypersons' engagement with science. Personality and Social Psychology Bulletin, 42(12), 1723-1735.
Rothmund, T., Bender, J., Nauroth, P. & Gollwitzer, M. (2015). Public concerns about violent video games are moral concernsHow moral threat can make pacifists susceptible to scientific and political claims against violent video games. European Journal of Social Psychology, 45(6), 769-783.
Rothmund, T., Gollwitzer, M., Bender, J. & Klimmt, C. (2015). Short- and long-term effects of video game violence on interpersonal trust. Media Psychology, 18(1), 106-133.
Gollwitzer, M., Rothmund, T., Klimmt, C., Nauroth, P. & Bender, J. (2014). Gründe und Konsequenzen einer verzerrten Darstellung und Wahrnehmung sozialwissenschaftlicher Forschungsbefunde: Das Beispiel der "Killerspiele-Debatte". Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Supplement, 17(4), 101-117.
Nauroth, P., Bender, J., Rothmund, T. & Gollwitzer, M. (2014). Die "Killerspiele"-Diskussion: Wie die Forschung zur Wirkung gewalthaltiger Bildschirmspiele in der Öffentlichkeit wahrgenommen wird. In T. Porsch & S. Pieschl (Hrsg.), Neue Medien und deren Schatten. Mediennutzung, Medienwirkung und Medienkompetenz (S. 81-100). Göttingen: Hogrefe.
Nauroth, P., Gollwitzer, M., Bender, J. & Rothmund, T. (2014). Gamers against science: The case of the violent video games debate. European Journal of Social Psychology, 44(2), 104-116.
Bender, J., Rothmund, T. & Gollwitzer, M. (2013). Biased Estimation of Violent Video Game Effects on Aggression: Contributing Factors and Boundary Conditions. Societies, 3(4), 383-398.
Bender, J., Rothmund, T. & Gollwitzer, M. (2013). Biased estimation of violent video games effects on aggression: Contributing factors and boundary conditions. Societies, 3, 383-398.
Möchten Sie auch in die Datenbank aufgenommen werden, haben Sie Änderungswünsche an Ihrem vorhandenen Profil oder möchten Sie Literatur zur Aufnahme in PSYNDEX nachmelden, nehmen Sie bitte Kontakt zu uns auf.
Katja TrillitzschURL der Seite: https://psychauthors.de/psychauthors/index.php?wahl=forschung&uwahl=psychauthors&uuwahl=p07133JB_pub