Navigation

Service-Menü

Hauptmenü



Bereichsmenü

Autoren mit:

WGL Logo

PsychAuthors

Literaturliste von Dr. phil. Janina Roloff-Bruchmann

letzte Aktualisierung: 04.12.2023

Benckwitz, L., Kohl, K., Roloff, J., Lüdtke, O. & Guill, K. (2023). Reciprocal relationships between parental and scholastic homework assistance and students' academic functioning at elementary school. Frontiers in Psychology, 14, No. 1106362.

Hawrot, A., Peters, A. K., Roloff-Bruchmann, J. & Guill, K. (2023). The structure and predictors of instructional quality in private tutoring: A study among German private tutors. Educational Review, 1-19.

Hilz, A., Guill, K., Roloff, J., Aldrup, K. & Köller, O. (2023). The relationship between individual characteristics and practice behaviour within an adaptive arithmetic learning program. Journal of Computer Assisted Learning, 1-14.

Hilz, A., Guill, K., Roloff, J., Sommerhoff, D. & Aldrup, K. (2023). How to continue? New approaches to investigating the effects of adaptive math learning programs on students' performance, self-concept, and anxiety. Journal of Intelligence, 11(6), No. 108.

Klusmann, U., Aldrup, K., Roloff-Bruchmann, J., Carstensen, B., Wartenberg, G., Hansen, J. & Hanewinkel, R. (2023). Teachers' emotional exhaustion during the COVID-19 pandemic: Levels, changes, and relations to pandemic-specific demands. Teaching and Teacher Education, 121, No. 103908.

Benckwitz, L., Guill, K., Roloff, J., Ömerogullars, M. & Köller, O. (2022). Investigating the relationship between private tutoring, tutors' use of an individual frame of reference, reasons for private tutoring, and students' motivational-affective outcomes. Learning and Individual Differences, 95, No. 102137.

Roloff, J., Kirstges, J., Grund, S. & Klusmann, U. (2022). How strongly is personality associated with burnout among teachers? A meta-analysis. Educational Psychology Review, 34(3), 1613-1650.

Klusmann, U., Aldrup, K., Roloff, J., Lüdtke, O. & Hamre, B. K. (2021). Does instructional quality mediate the link between teachers' emotional exhaustion and student outcomes? A large-scale study using teacher and student reports. Journal of Educational Psychology, 1-20.

Fauth, B., Wagner, W., Bertram, C., Göllner, R., Roloff, J., Lüdtke, O., Polikoff, M. S., Klusmann, U. & Trautwein, U. (2020). Don't blame the teacher? The need to account for classroom characteristics in evaluations of teaching quality. Journal of Educational Psychology, 112(6), 1284-1302.

Roloff, J. (2020). Persönlichkeitsmerkmale. In C. Cramer, J. König, M. Rothland & S. Blömeke (Hrsg.), Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung (S. 779-784). Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt.

Roloff, J., Klusmann, U., Lüdtke, O. & Trautwein, U. (2020). The predictive validity of teachers' personality, cognitive and academic abilities at the end of high school on instructional quality in Germany: A longitudinal study. AERA Open, 6(1), 1-17.

Roloff, J., Klusmann, U., Lüdtke, O. & Trautwein, U. (2017). Können Persönlichkeitsmerkmale das Wohlbefinden von Lehrkräften in Studium und Beruf vorhersagen? - Ergebnisse einer Längsschnittstudie. In J. Retelsdorf, F. Zimmermann, A. Südkamp & O. Köller (Hrsg.), Im Blickpunkt pädagogisch-psychologischer Forschung. Selbstbezogene Kognitionen, sprachliche Kompetenzen und Professionalisierung von Lehrkräften. Festschrift für Jens Möller (S. 271-288). Münster: Waxmann.

Roloff-Bruchmann, J. (2017). Was macht eine gute Lehrkraft aus? IPN Journal, 1, 20-23.

Roloff Henoch, J., Klusmann, U., Lüdtke, O. & Trautwein, U. (2016). Berufliche Selbstregulation im Hochschulstudium: Der Zusammenhang mit Persönlichkeit und subjektivem Wohlbefinden. Unterrichtswissenschaft, 44(1), 25-39.

Roloff Henoch, J., Klusmann, U., Lüdtke, O. & Trautwein, U. (2015). Die Entwicklung beruflicher Selbstregulation: Ein Vergleich zwischen angehenden Lehrkräften und anderen Studierenden. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 29(3-4), 151-162.

Roloff Henoch, J., Klusmann, U., Lüdtke, O. & Trautwein, U. (2015). Who becomes a teacher? Challenging the "negative selection" hypothesis. Learning and Instruction, 36, 46-56.



weiterführende Informationen

Weitere Informationen

Möchten Sie auch in die Datenbank aufgenommen werden, haben Sie Änderungswünsche an Ihrem vorhandenen Profil oder möchten Sie Literatur zur Aufnahme in PSYNDEX nachmelden, nehmen Sie bitte Kontakt zu uns auf.

Katja Trillitzsch
Leibniz-Institut für Psychologie (ZPID)
Universitätsring 15,
54296 Trier
Folgen Sie uns auf Twitter

Kontakt und Funktionen

URL der Seite: https://psychauthors.de/psychauthors/index.php?wahl=forschung&uwahl=psychauthors&uuwahl=p07541JR_pub