letzte Aktualisierung: 20.06.2019
Aschwanden, D., Schumacher, V., Zimmermann, K., Werner, C., Allemand, M., Zimprich, D. & Martin, M. (2019). Do professors better maintain cognitive functioning in older age? GeroPsych, 32(1), 5-17.
Schumacher, V. & Martin, M. (2014). Gedächtnis und Lernen im Alter. In T. Bartsch & P. Falkai (Hrsg.), Gedächtnisstörungen: Diagnostik und Rehabilitation (S. 31-39). Berlin: Springer.
Zöllig, J., Martin, M. & Schumacher, V. (2014). Cognitive development in ageing. In N. A. Pachana & K. Laidlaw (Eds.), The Oxford Handbook of Clinical Geropsychology: International Perspectives (pp. 125-143). Oxford, UK: Oxford University Press.
Martin, M., Theill, N. & Schumacher, V. (2013). Gerontopsychology: Ageing is all in your head. In K. Komp & M. Aartsen (Eds.), Old Age in Europe: A Textbook of Gerontology (pp. 29-43). New York: Springer.
Schumacher, V. & Martin, M. (2013). Lernen und Gedächtnis im Alter. In T. Bartsch & P. Falkai (Hrsg.), Gedächtnisstörungen. Diagnostik und Rehabilitation (S. 31-39). Berlin: Springer.
Theill, N., Schumacher, V., Adelsberger, R., Martin, M. & Jäncke, L. (2013). Effects of simultaneously performed cognitive and physical training in older adults. BMC Neuroscience (Online Journal), 14, No. 103.
Schaefer, S. & Schumacher, V. (2011). The interplay between cognitive and motor functioning in healthy older adults: Findings from dual-task studies and suggestions for intervention. Gerontology, 57(3), 239-246.
Schumacher, V. (2011). Factors affecting cognitive development and plasticity in old age. Dissertation, Universität, Philosophische Fakultät, Zürich.
Theill, N., Martin, M., Schumacher, V., Bridenbaugh, S. A. & Kressig, R. W. (2011). Simultaneously measuring gait and cognitive performance in cognitively healthy and cognitively impaired older adults: The Basel motor-cognition dual-task paradigm. Journal of the American Geriatrics Society, 59(6), 1012-1018.
Schumacher, V. & Martin, M. (2010). Psychologie der Hochaltrigkeit: Kognitive Entwicklung im hohen Alter. In H. G. Petzold, E. Horn & L. Müller (Hrsg.), Hochaltrigkeit. Herausforderung für persönliche Lebensführung und biopsychosoziale Arbeit (S. 127-146). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Schumacher, V. & Martin, M. (2009). Comparing Age Effects in Normally and Extremely Highly Educated and Intellectually Engaged 65 - 80 Year-olds: Potential Protection from Deficit through Educational and Intellectual Activities Across the Lifespan. Current Aging Science, 2(3), 200-204.
Möchten Sie auch in die Datenbank aufgenommen werden, haben Sie Änderungswünsche an Ihrem vorhandenen Profil oder möchten Sie Literatur zur Aufnahme in PSYNDEX nachmelden, nehmen Sie bitte Kontakt zu uns auf.
Katja TrillitzschURL der Seite: https://psychauthors.de/psychauthors/index.php?wahl=forschung&uwahl=psychauthors&uuwahl=p07405VS_pub