letzte Aktualisierung: 02.08.2024
Preisig, D. & Neuenschwander, R. (2024). Mindfulness Training in Swiss Elementary Schools: Effectiveness and Role of Implementation Quality in a Cluster-Randomized Trial. Child & Youth Care Forum, 1-37.
Neuenschwander, R., Hookenson, K., Brain, U., Grunau, R. E., Devlin, A. M., Weinberg, J., Diamond, A. & Oberlander, T. F. (2018). Children's stress regulation mediates the association between prenatal maternal mood and child executive functions for boys, but not girls. Development and Psychopathology, 30(3), 953-969.
Neuenschwander, R., Roebers, C. M. & Blair, C. (2014). Being optimally aroused matters: Effects of a weak stress manipulation on children's executive functions are moderated by temperament and age. Journal of Educational and Developmental Psychology, 4(1), 194-208.
Roebers, C. M., Roethlisberger, M., Neuenschwander, R., Cimeli, P., Michel, E. & Jaeger, K. (2014). The relation between cognitive and motor performance and their relevance for children's transition to school: A latent variable approach. Human Movement Science, 284-297.
Cimeli, P., Neuenschwander, R., Röthlisberger, M. & Roebers, C. M. (2013). Das Selbstkonzept von Kindern in der Schuleingangsphase. Ausprägung und Struktur sowie Zusammenhänge mit frühen kognitiven Leistungsindikatoren. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 45(1), 1-13.
Cimeli, P., Röthlisberger, M., Neuenschwander, R. & Roebers, C. M. (2013). Stellt ein niedriges Selbstkonzept einen Risikofaktor für Anpassungsprobleme nach dem Schuleintritt dar? Kindheit und Entwicklung, 22(2), 105-112.
Michel, E., Cimeli, P., Neuenschwander, R., Röthlisberger, M. & Roebers, C. M. (2013). Entwicklung von Handkoordination, exekutiven Funktionen und Schulleistungen bei Kindern mit Auffälligkeiten in der Handgeschicklichkeit. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 45(4), 191-206.
Neuenschwander, R., Cimeli, P., Roethlisberger, M. & Roebers, C. M. (2013). Personality factors in elementary school children: Contributions to academic performance over and above executive functions? Learning and Individual Differences, 118-125.
Neuenschwander, R. (2012). Die Entwicklung der Selbstregulation bei Kindern rund um den Schuleintritt: Vorhersage schulischer Anpassung und Effekte des (vor)schulischen Kontextes. Dissertation, Universität, Philosophisch-Humanwissenschaftliche Fakultät, Bern.
Neuenschwander, R., Röthlisberger, M., Cimeli, P. & Roebers, C. M. (2012). How do different aspects of self-regulation predict successful adaptation to school? Journal of Experimental Child Psychology, 113(3), 353-371.
Roebers, C. M., Cimeli, P., Röthlisberger, M. & Neuenschwander, R. (2012). Executive functioning, metacognition, and self-perceived competence in elementary school children: An explorative study on their interrelations and their role for school achievement. Metacognition and Learning, 7(3), 151-173.
Röthlisberger, M., Neuenschwander, R., Cimeli, P., Michel, E. & Roebers, C. M. (2012). Improving executive functions in 5- and 6-year-olds: Evaluation of a small group intervention in prekindergarten and kindergarten children. Infant and Child Development, 21(4), 411-429.
Michel, E., Roethlisberger, M., Neuenschwander, R. & Roebers, C. M. (2011). Development of Cognitive Skills in Children with Motor Coordination Impairments at 12-Month Follow-up. Child Neuropsychology, 17(2), 151-172.
Neuenschwander, R., Röthlisberger, M., Michel, E. & Roebers, C. M. (2011). Unterschiede in ausgewählten Bereichen der Schulfähigkeit: ein Vergleich von Kindergarten und einem neuen Schuleingangsmodell in der Schweiz. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 58(1), 30-40.
Roebers, C. M., Röthlisberger, M., Cimeli, P., Michel, E. & Neuenschwander, R. (2011). School enrolment and executive functioning: A longitudinal perspective on developmental changes, the influence of learning context, and the prediction of pre-academic skills. European Journal of Developmental Psychology, 8(5), 526-540.
Röthlisberger, M., Neuenschwander, R., Michel, E. & Roebers, C. M. (2010). Exekutive Funktionen: Zugrundeliegende kognitive Prozesse und deren Korrelate bei Kindern im späten Vorschulalter. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 42(2), 99-110.
Möchten Sie auch in die Datenbank aufgenommen werden, haben Sie Änderungswünsche an Ihrem vorhandenen Profil oder möchten Sie Literatur zur Aufnahme in PSYNDEX nachmelden, nehmen Sie bitte Kontakt zu uns auf.
Katja TrillitzschURL der Seite: https://psychauthors.de/psychauthors/index.php?wahl=forschung&uwahl=psychauthors&uuwahl=p07307RN_pub