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Literaturliste von Prof. Dr. Tobias Richter

letzte Aktualisierung: 23.07.2024

Endlich, D., Lenhard, W., Marx, P. & Richter, T. (2024). Das Lese-Screening in LONDI - Konzeption, empirische Ergebnisse und praktischer Einsatz eines neuartigen Onlinescreenings für Leseschwierigkeiten. In T. Richter & W. Lenhard (Hrsg.), Diagnose und Förderung des Lesens im digitalen Kontext (S. 137-159). Göttingen: Hogrefe.

Grimm, J. & Richter, T. (2024). Rational thinking as a general cognitive ability: Factorial structure, underlying cognitive processes, and relevance for university academic success. Learning and Individual Differences, 111, No. 102428.

Heß, J., Karageorgos, P., Müller, B., Riedmann, A., Schaper, P., Lugrin, B. & Richter, T. (2024). Improving word reading skills of low-skilled readers: An intervention combining a syllable-based approach with digital game-based features. Journal of Computer Assisted Learning, 1-19.

Heß, J., Riedmann, A., Karageorgos, P., Schaper, P., Lugrin, B., Richter, T. & Müller, B. (2024). Konzeption einer digitalen silbenbasierten Leseförderung für die Grundschule. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 71(1), 41-51.

Lenhard, W. & Richter, T. (2024). Leseverständnis: Kognitive Komponenten und Prozesse. In T. Richter & W. Lenhard (Hrsg.), Diagnose und Förderung des Lesens im digitalen Kontext (S. 1-18). Göttingen: Hogrefe.

Lenhart, J. & Richter, T. (2024). Media exposure and preschoolers' social-cognitive development. British Journal of Developmental Psychology, 1-23.

Müller, B., Richter, T. & Otterbein-Gutsche, G. (2024). Die Silbe im Fokus: Lesen mit Willy Wortbär zur Förderung der Worterkennung in der Grundschule. In T. Richter & W. Lenhard (Hrsg.), Diagnose und Förderung des Lesens im digitalen Kontext (S. 225-240). Göttingen: Hogrefe.

Pilotek, L., Karimi, M. N. & Richter, T. (2024). Document language moderates the text-belief consistency effect. Discourse Processes, 1-12.

Richter, T. & Lenhard, W. (Hrsg.). (2024). Diagnose und Förderung des Lesens im digitalen Kontext. Göttingen: Hogrefe.

Richter, T. & Tiffin-Richards, S. P. (2024). Learning as an epistemic activity. Infancia y Aprendizaje, 47(1), 3-48.

Schindler, J., Naumann, J. & Richter, T. (2024). ProDi-L: Teilprozesse des Leseverstehens im Grundschulalter kognitionspsychologisch begründet und differenziert erfassen. In T. Richter & W. Lenhard (Hrsg.), Diagnose und Förderung des Lesens im digitalen Kontext (S. 85-100). Göttingen: Hogrefe.

Schulz, D., Lenhard, W., Mangold, M., Schindler, J. & Richter, T. (2024). Balancing accuracy and speed in the development of inhibitory control. Journal of Experimental Child Psychology, 243, No. 105915.

Abendroth, J. & Richter, T. (2023). Informelles Lernen im Internet. In M. Appel, F. Hutmacher, C. Mengelkamp, J.-P. Stein & S. Weber (Hrsg.), Digital ist besser?! Psychologie der Online- und Mobilkommunikation (S. 139-153). Berlin, Heidelberg: Springer.

Abendroth, J. & Richter, T. (2023). Reading perspectives moderate text-belief consistency effects in eye movements and comprehension. Discourse Processes, No. 2172300.

Endlich, D., Lenhard, W., Marx, P. & Richter, T. (2023). Differential switch costs in typically achieving children and children with mathematical difficulties. Journal of Learning Disabilities, 1-17.

Franz, D. J., Lenhard, W., Marx, P. & Richter, T. (2023). Here I sit, making men in my own image: How learning disorder labels affect teacher student's expectancies. Current Psychology, 42(12), 9795-9809.

Franz, D. J., Richter, T., Lenhard, W., Marx, P., Stein, R. & Ratz, C. (2023). The influence of diagnostic labels on the evaluation of students: A multilevel meta-analysis. Educational Psychology Review, 35(1), No. 17.

Glaser, J. & Richter, T. (2023). The testing effect in the lecture hall: Does it depend on learner prerequisites? Psychology Learning & Teaching, 22(2), 159-178.

Glaser, J. & Richter, T. (2023). The testing effect in the lecture hall: Does it transfer to content studied but not practiced? Teaching of Psychology, 1-10.

Karageorgos, P., Wallot, S., Müller, B., Schindler, J. & Richter, T. (2023). Distinguishing between struggling and skilled readers based on their prosodic speech patterns in oral reading: An exploratory study in grades 2 and 4. Acta Psychologica, 235, No. 103892.

Karimi, M. N. & Richter, T. (2023). Belief-biased representations of textual information in bilinguals: Language as a source characteristic. Current Psychology, 42(12), 9852-9866.

Klimovich, M., Tiffin-Richards, S. P. & Richter, T. (2023). Does speed-reading training work, and if so, why? Effects of speed-reading training and metacognitive training on reading speed, comprehension and eye movements. Journal of Research in Reading, 1-20.

Lenhart, J., Richter, T., Appel, M. & Mar, R. A. (2023). Adolescent leisure reading and its longitudinal association with prosocial behavior and social adjustment. Scientific Reports, 13(1), No. 9695.

Mangold, M., Lenhard, W., Schindler, J., Schulz, D. & Richter, T. (2023). Assessing vocabulary of bilingual German-Turkish preschool children. Bilingualism: Language and Cognition, 1-12.

Münchow, H., Tiffin-Richards, S. P., Fleischmann, L., Pieschl, S. & Richter, T. (2023). Promoting students' argument comprehension and evaluation skills: Implementation of two training interventions in higher education. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 26(3), 703-725.

Schindler, J. & Richter, T. (2023). Text generation benefits learning: A meta-analytic review. Educational Psychology Review, 35(2), No. 44.

Schmidt, M.- L.- C.- R., Winkler, J. R., Appel, M. & Richter, T. (2023). Emotional shifts, event-congruent emotions, and transportation in narrative persuasion. Discourse Processes, 60(7), 502-521.

Schmidt, M.- L.- C.- R., Winkler, J. R., Appel, M. & Richter, T. (2023). Tracking emotional shifts during story reception: The relationship between narrative structure and affective responses. Scientific Study of Literature, 12(1), 17-39.

Schulz, D., Segerer, R., Lenhard, W., Mangold, M., Schindler, J. & Richter, T. (2023). Assessing inhibitory control in kindergarten children: Validity of integrating response accuracy and response latency. Cognitive Development, 68, No. 101392.

Tibken, C., Richter, T. & Wannagat, W. (2023). Metacognitive comprehension monitoring: Cognitive abilities explain performance differences between younger and older adults. Scientific Studies of Reading, 1-19.

Wertgen, A. G. & Richter, T. (2023). General knowledge norms: Updated and expanded for German. PLoS ONE, 18(2), No. e0281305.

Abendroth, J., Nauroth, P., Richter, T. & Gollwitzer, M. (2022). Non-strategic detection of identity-threatening information: Epistemic validation and identity defense may share a common cognitive basis. PLoS ONE, 17(1), No. e0261535.

Ebersbach, M., Lachner, A., Scheiter, K. & Richter, T. (2022). Using spacing to promote lasting learning in educational contexts . Promises and challenges. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 54(4), 151-163.

Fleischmann, L., Schmiedeler, S., Richter, T. & Schneider, W. (2022). Hochschulabschlüsse ehemaliger Frühstudierender: Forschungsstand und Ergebnisse einer deskriptiven Studie. Beiträge zur Hochschulforschung, 44(4), 10-32.

Greving, S., Lenhard, W. & Richter, T. (2022). The testing effect in university teaching: Using multiple-choice testing to promote retention of highly retrievable information. Teaching of Psychology, -10.

Greving, S. & Richter, T. (2022). Practicing retrieval in university teaching: Short-answer questions are beneficial, whereas multiple-choice questions are not. Journal of Cognitive Psychology, 34(5), 657-674.

Keith, N., Hartwig, K. & Richter, T. (2022). Ladies first or ladies last: Do masculine generics evoke a reduced and later retrieval of female exemplars? Collabra: Psychology, 8(1), No. 32964.

Lenhart, J., Dangel, J. & Richter, T. (2022). The relationship between lifetime book reading and empathy in adolescents: Examining transportability as a moderator. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 16(4), 679 -693.

Lenhart, J. & Richter, T. (2022). Does reading a single short story of literary fiction improve social-cognitive skills? Testing the priming hypothesis. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 1-15.

Richter, T., Berger, R., Ebersbach, M., Eitel, A., Endres, T., Borromeo Ferri, R., Hänze, M., Lachner, A., Leutner, D., Lipowsky, F., Nemeth, L., Renkl, A., Roelle, J., Rummer, R., Scheiter, K., Schweppe, J., von Aufschnaiter, C. & Vorholzer, A. (2022). How to promote lasting learning in schools . Theoretical approaches and an agenda for research. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 54(4), 135-141.

Richter, T., Hertel, S., Kubik, V., Marksteiner, T., Souvignier, E. & Sparfeldt, J. R. (2022). In welchen Branchen und für welche beruflichen Tätigkeiten werden Psychologinnen und Psychologen gesucht und was sollten sie können? Eine systematische Inhaltsanalyse von Stellenanzeigen. Psychologische Rundschau, 73(4), 229-242.

Richter, T., Nemeth, L., Berger, R., Borromeo Ferri, R., Hänze, M. & Lipowsky, F. (2022). Using interleaving to promote inductive learning in educational contexts . Promises and Challenges. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 54(4), 164-175.

Riedmann, A., Schaper, P., Donnermann, M., Lein, M., Steinhaeusser, S. C., Karageorgos, P., Müller, B., Richter, T. & Lugrin, B. (2022). Iteratively digitizing an analogue syllable-based reading intervention. Interacting with Computers, 33(4), 411-425.

Schneider, W., Tibken, C. & Richter, T. (2022). The development of metacognitive knowledge from childhood to young adulthood: Major trends and educational implications. In J. J. Lockman (Ed.), Advances in Child Development and Behavior (pp. 273-307). Elsevier.

Schulz, D., Richter, T., Schindler, J., Lenhard, W. & Mangold, M. (2022). Using accuracy and response times to assess inhibitory control in kindergarten children: An analysis with explanatory item response models. Journal of Cognition and Development, 1-23.

Sparfeldt, J. R., Richter, T., Kubik, V. & Marksteiner, T. (2022). Fachgruppe Pädagogische Psychologie. Gute Forschung - Bereits im Psychologiestudium! Kommentar zum Positionspapier von Brachem et al. (2022). Replikationskrise, p-hacking und Open Science. Replikationskrise, p-hacking und Open Science. Eine Umfrage zu fragwürdigen Forschungspraktiken in studentischen Projekten und Impulse für die Lehre. Psychologische Rundschau, 73(1), 35-38.

Stumpf, E., Böhnlein, J., Fleischmann, L., Schneider, W. & Richter, T. (2022). Eine Rahmenstruktur für die erfolgreiche Entwicklung fachspezifischer Online-Self-Assessments: Empfehlungen aus der Praxis. Beiträge zur Hochschulforschung, 44(1), 110-124.

Tibken, C., Richter, T., Wannagat, W., Schmiedeler, S., von der Linden, N. & Schneider, W. (2022). Measuring comprehension monitoring with the inconsistency task in adolescents: Stability, associations with reading comprehension skills, and differences between grade levels. Discourse Processes, 1-23.

Wertgen, A. G. & Richter, T. (2022). Source credibility and plausibility are considered in the validation of textual information: Evidence from a social media context. Journal of Cognitive Psychology, 1-22.

Winkler, J. R., Appel, M., Schmidt, M.- L.- C.- R. & Richter, T. (2022). The experience of emotional shifts in narrative persuasion. Media Psychology, 1-31.

Abendroth, J. & Richter, T. (2021). How to understand what you don't believe: Metacognitive training prevents belief-biases in multiple text comprehension. Learning and Instruction, 71, No. 101394.

Abendroth, J. & Richter, T. (2021). Mere plausibility enhances comprehension: The role of plausibility in comprehending an unfamiliar scientific debate. Journal of Educational Psychology, 113(7), 1304-1322.

Endlich, D., Lenhard, W., Marx, P. & Richter, T. (2021). Tablet-basierter Fehleridentifikationstest zur ökonomischen und validen Erfassung von Rechtschreibfähigkeiten in der Grundschule. Lernen und Lernstörungen, 10(1), 29-42.

Greving, C. E. & Richter, T. (2021). Beyond the distributed practice effect: Is distributed learning also effective for learning with non-repeated text materials? Frontiers in Psychology, 12, No. 68525.

Karimi, M. N. & Richter, T. (2021). Biased representations of controversial information: Certainty and justification beliefs as moderators. Contemporary Educational Psychology, 66, No. 101995.

Karimi, M. N. & Richter, T. (2021). Text-belief consistency effects in L2 readers. Discourse Processes, 1-38.

Kubik, V., Marksteiner, T. & Richter, T. (2021). Fachgruppe Pädagogische Psychologie - Qualitätssicherung schriftlicher Prüfungen in der Psychologie: Ein wichtiges Thema mit einigen offenen Fragen. Kommentar zum Positionspapier zu Lindner, M. A. et al. (2021). Ein Plädoyer zur Qualitätssicherung schriftlicher Prüfungen im Psychologiestudium. Psychologische Rundschau, 72(2), 106-108.

Müller, B., Karageorgos, P. & Richter, T. (2021). Training der Worterkennung mit "Willy Wortbär": Ein silbenbasiertes Leseförderprogramm für die Grundschule. Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie, 70(4), 356-371.

Schindler, J., Richter, T. & Mar, R. (2021). Does generation benefit learning for narrative and expository texts? A direct replication attempt. Applied Cognitive Psychology, 35(2), 559-564.

Tibken, C., Richter, T., von Der Linden, N., Schmiedeler, S. & Schneider, W. (2021). The role of metacognitive competences in the development of school achievement among gifted adolescents. Child Development, 93(1), 117-133.

Wertgen, A. G., Richter, T. & Rouet, J.-F. (2021). The role of source credibility in the validation of information depends on the degree of (im-)plausibility. Discourse Processes, 1-38.

Abendroth, J. & Richter, T. (2020). Text-belief consistency effect in adolescents' comprehension of multiple documents from the Web. El efecto de consistencia en la comprension lectora de los adolescentes de documentos multiples provenientes de Internet. Infancia y Aprendizaje, 43(1), 60-100.

Endlich, D., Lenhard, W., Marx, P. & Richter, T. (2020). R-FIT 2-4/T - Tablet-basierter Fehleridentifikationstest - Rechtschreibung für zweite bis vierte Klassen. (PSYNDEX Tests Info).

Endlich, D., Richter, T., Marx, P., Lenhard, W., Moll, K., Witzel, B. & Schulte-Körne, G. (2020). Spelling error detection. A valid and economical task for assessing spelling skills in elementary-school children. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 52(1-2), 25-40.

Greving, S., Lenhard, W. & Richter, T. (2020). Adaptive retrieval practice with multiple-choice questions in the university classroom. Journal of Computer Assisted Learning, 36(6), 799-809.

Karageorgos, P., Richter, T., Haffmans, M.-B., Schindler, J. & Naumann, J. (2020). The role of word-recognition accuracy in the development of word-recognition speed and reading comprehension in primary school: A longitudinal examination. Cognitive Development, 56, No. 100949.

Müller, B., Richter, T. & Karageorgos, P. (2020). Syllable-based reading improvement: Effects on word reading and reading comprehension in Grade 2. Learning and Instruction, 66, No. 101304.

Münchow, H., Richter, T., von der Mühlen, S., Schmid, S., Bruns, K. E. & Berthold, K. (2020). Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten. Reliabilität und Validität des Argumentstrukturtests (AST). Diagnostica, 66(2), 136-145.

Richter, T. (2020). Ein Erfolgsmodell, auch für die Zukunft. Der allgemeine MSc-Studiengang Psychologie mit individueller Schwerpunktsetzung. Psychologische Rundschau, 71(2), 148-149.

Richter, T., Souvignier, E., Heyder, A., Kunina-Habenicht, O., Hertel, S. & Sparfeldt, J. (2020). Fachgruppe Pädagogische Psychologie - Die besondere Beziehung von Entwicklungspsychologie und Pädagogischer Psychologie. Kommentar zu Daum, M. M., Greve, W., Pauen, S., Schuhrke, B. und Schwarzer, G. (2020). Positionspapier der Fachgruppe Entwicklungspsychologie: Ein Versuch einer Standortbestimmung. Psychologische Rundschau, 71(1), 34-36.

Wertgen, A. G. & Richter, T. (2020). Source credibility modulates the validation of implausible information. Memory & Cognition, 48, 1359-1375.

Brunmair, M. & Richter, T. (2019). Similarity matters: A meta-analysis of interleaved learning and its moderators. Psychological Bulletin, 145(11), 1029-1052.

Greving, C. E. & Richter, T. (2019). Distributed learning in the classroom: Effects of rereading schedules depend on time of test. Frontiers in Psychology, 9, No. 2517.

Karageorgos, P., Müller, B. & Richter, T. (2019). Modelling the relationship of accurate and fluent word recognition in primary school. Learning and Individual Differences, 76, No. 101779.

Münchow, H., Richter, T., von der Mühlen, S., Schmid, S., Bruns, K. E. & Berthold, K. (2019). AST - Argumentstrukturtest. (PSYNDEX Tests Info).

Münchow, H., Richter, T., von der Mühlen, S. & Schmid, S. (2019). The ability to evaluate arguments in scientific texts: Measurement, cognitive processes, nomological network, and relevance for academic success at the university. British Journal of Educational Psychology, 89(3), 501-523.

Richter, T., Souvignier, E., Hertel, S., Heyder, A. & Kunina-Habenicht, O. (2019). Die Pädagogische Psychologie als Teil der Psychologie: Abschließende Stellungnahme der Fachgruppe Pädagogische Psychologie zu den Beiträgen im Diskussionsforum. Psychologische Rundschau, 70, 136-137.

Richter, T. (2019). Imparting psychological knowledge, promoting scientific literacy, and adjusting the public image of psychological science: The manifold functions of teaching psychology to non-psychologists. Comment on Dutke et al., 2019. Psychology Learning & Teaching, 18(2), 127-130.

Richter, T., Souvignier, E., Hertel, S., Heyder, A. & Kunina-Habenicht, O. (2019). Positionspapier zur Lage der Pädagogischen Psychologie in Forschung und Lehre. Psychologische Rundschau, 70(2), 109-118.

Richter, T., Souvignier, E., Hertel, S., Heyder, A. & Kunina-Habenicht, O. (2019). Stellungnahme zum Diskussionsforum. Positionspapier zur Lage der Pädagogischen Psychologie in Forschung und Lehre. Psychologische Rundschau, 70(2), 109-118.

von der Mühlen, S., Richter, T., Schmid, S. & Berthold, K. (2019). How to improve argumentation comprehension in university students: Experimental test of a training approach. Instructional Science, 47(2), 215-237.

Feistauer, D. & Richter, T. (2018). The role of clarity about course contents and interest in student evaluations of teaching. Psychology Learning and Teaching, 17, 272-292.

Feistauer, D. & Richter, T. (2018). The role of clarity about study programme contents and interest in student evaluations of teaching. Psychology Learning and Teaching, 17(3), 272-292.

Feistauer, D. & Richter, T. (2018). Validity of students' evaluations of teaching: Biasing effects of likability and prior subject interest. Studies in Educational Evaluation, 59, 168-178.

Greving, S. & Richter, T. (2018). Examining the testing effect in university teaching: Retrievability and question format matter. Frontiers in Psychology, 9, No. 2412.

Isberner, M.-B., Richter, T., Schreiner, C., Eisenbach, Y., Sommer, C. & Appel, M. (2018). Empowering stories: Transportation into narratives with strong protagonists increases self-related control beliefs. Discourse Processes, 1-24.

Maier, J., Richter, T. & Britt, M. A. (2018). Cognitive processes underlying the text-belief consistency effect: An eye-movement study. Applied Cognitive Psychology, 32(2), 171-185.

Maier, J., Richter, T., Nauroth, P. & Gollwitzer, M. (2018). For me or for them: How in-group identification and beliefs influence the comprehension of controversial texts. Journal of Research in Reading, 41(S1), 48-65.

Müller, B., Otterbein-Gutsche, G. & Richter, T. (2018). Leseförderung mit Silben und Sprachsystematik: Konzeption eines Trainingsprogramms. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 65(1), 52-57.

Piest, B. A., Isberner, M.-B. & Richter, T. (2018). Don't believe everything you hear: Routine validation of audiovisual information in children and adults. Memory & Cognition, 46(6), 849-863.

Richter, T. & Maier, J. (2018). The role of validation in multiple source use. In J. Braasch, I. Bråten & M. McCrudden (Eds. ) (Hrsg.), Handbook of multiple source use (S. 151-167). London: Routledge.

Richter, T. K., Kunina-Habenicht, O. K., Souvignier, E. K., Heyder, A. K. & Hertel, S. K. (2018). Synergien mit den inhaltlichen Fächern nutzen, nicht Abgrenzung betreiben: Die Psychologische Methodenlehre als Teil der Psychologie. Kommentar zu Meiser, T. et al. (2018). Positionspapier zur Rolle der Psychologischen Methodenlehre in Forschung und Lehre. Psychologische Rundschau, 69(4), 343-344.

Richter, T., Lenhard, W., Marx, P. & Endlich, D. (2018). Konzeption eines Online-Screenings für Lernstörungen. Lernen und Lernstörungen, 7(4), 203-207.

Richter, T. & Maier, J. (2018). The role of validation in multiple documents comprehension. In J. L. G. Braasch, I. Bråten & M. T. McCrudden (Eds.), Handbook of multiple source use (pp. 151-167). London: Routledge.

Richter, T. & Maier, J. (2018). Verstehen kontroverser wissenschaftlicher Themen. Probleme, zugrundeliegende kognitive Prozesse und psychologische Interventionen. Psychologische Rundschau, 69(3), 151-159.

Richter, T. & Schnotz, W. (2018). Textverstehen. In D. H. Rost, J. R. Sparfeldt & S. R. Buch (Hrsg.), Handwörterbuch Pädagogische Psychologie (S. 826-837). Weinheim: Beltz.

Richter, T., Souvignier, E. & Hertel, S. (2018). Kommentar der Fachgruppe Pädagogische Psychologie der DGPs zum Bericht des Wissenschaftsrats "Perspektiven der Psychologie in Deutschland".

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von der Mühlen, S., Richter, T., Schmid, S. & Berthold, K. (2018). How to improve argumentation comprehension in university students: Experimental test of a training approach. Instructional Science.

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Müller, B., Richter, T., Karageorgos, P., Krawietz, S. & Ennemoser, M. (2017). Effects of a syllable-based reading intervention in poor-reading fourth graders. Frontiers in Psychology, 8, No. 1635.

Richter, T., Naumann, J., Isberner, M.-B., Neeb, Y. & Knoepke, J. (2017). ProDi-L - Prozessbezogene Diagnostik von Lesefähigkeiten im Grundschulalter. (PSYNDEX Tests Info).

Richter, T., Naumann, J., Isberner, M.-B., Neeb, Y. & Knoepke, J. (2017). ProDi-L: Prozessbasierte Diagnostik von Lesefähigkeiten bei Grundschulkindern (Computergestütztes Testverfahren). Göttingen: Hogrefe.

Richter, T. & Maier, J. (2017). Comprehension of multiple documents with conflicting information: A two-step model of validation. Educational Psychologist, 52(3), 148-166.

Richter, T. & Müller, B. (2017). Entwicklung hierarchieniedriger Leseprozesse. In M. Philipp (Hrsg.), Handbuch Schriftspracherwerb und weiterführendes Lesen und Schreiben (S. 51-66). Weinheim: Beltz Juventa.

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Appel, M. & Richter, T. (2016). Der Sleeper-Effekt. In N. C. Krämer, S. Schwan, D. Unz & M. Suckfüll (Hrsg.), Medienpsychologie. Schlüsselbegriffe und Konzepte (S. 333-338). Stuttgart: Kohlhammer.

Feistauer, D. & Richter, T. (2016). Wie zuverlässig sind studentische Einschätzungen der Lehrqualität? Eine Analyse mit kreuzklassifizierten Mehrebenenmodellen. In M. Krämer, S. Preiser & K. Brusdeylins (Hrsg.), Psychologiedidaktik und Evaluation XI (S. 299-306). Aachen: Shaker.

Maier, J. & Richter, T. (2016). Effects of text-belief consistency and reading task on the strategic validation of multiple texts. European Journal of Psychology of Education, 31(4), 479-497.

Müller, B., Richter, T., Krizan, A., Hecht, T. & Ennemoser, M. (2016). How to analyze interpersonal and individual effects in peer-tutored reading intervention. Journal of Experimental Education, 84, 744-763.

Richter, T. & Schröder, S. (2016). Falschinformation. In N. C. Krämer, S. Schwan, D. Unz & M. Suckfüll (Hrsg.), Medienpsychologie. Schlüsselbegriffe und Konzepte (S. 146-150). Stuttgart: Kohlhammer.

von der Mühlen, S., Richter, T., Schmid, S., Schmidt, E. M. & Berthold, K. (2016). Judging the plausibility of arguments in scientific texts: A student-scientist comparison. Thinking and Reasoning, 22(2), 221-249.

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weitere Schriften:

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